zupreme Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg har formatert maskina (Pentium 133) og laga oppstarts-diskett. Starter innstalleringa av Windows. Kommer et stykke men når den skal begynne på den virkelige installeringa så stopper det helt opp. Det kommer opp en helt svart boks midt på skjermen (som ei feilmelding, bare at hele boksen er helsvart).... Maskina låser seg etter dette. Har prøvd med Win95, Win 98 og Win98 SE. Alle stopper.... Hva er galt? Noe hardware? Maskina begynner jo å bli noen år... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Ramen kanskje?? Dersom du har flere brikker, prøv å byt plasser eller fjern en.. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Ok får prøve å ta bort ram'en. Det skader vel ikke å kjøre maskina uten ram?! Er det ellers noen som har noen tips??? Har prøvd å bytte HDD, det funka ikke Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Ok får prøve å ta bort ram'en.Det skader vel ikke å kjøre maskina uten ram?! Er det ellers noen som har noen tips??? Har prøvd å bytte HDD, det funka ikke Maskinen vil ikke starte dersom du tar ut all ram'en. Heller spør om du kan låne en ram-brikke med en kamerat dersom du ikke har to stk. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Har bytta ut ram'en Ville ikke starte med kun 1 brikke, satte så inn 2 like brikker. Maskina telte opp de 32MB. Installeringa ble akkurat lik sånn som før, med den svarte firkanten som kommer opp... Tok ut batteriet ei lita stund. Da jeg startet opp igjen da ville ikke maskina lese oppstartsdisketten! HVA GJØR JEG NÅ?? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har bytta ut ram'enVille ikke starte med kun 1 brikke, satte så inn 2 like brikker. Maskina telte opp de 32MB. Installeringa ble akkurat lik sånn som før, med den svarte firkanten som kommer opp... Tok ut batteriet ei lita stund. Da jeg startet opp igjen da ville ikke maskina lese oppstartsdisketten! HVA GJØR JEG NÅ?? Grunnen til at den ikke vil starte med 1 rambrikke er fordi det er en pentium 1 maskin. De kan ikke starte opp med bare 1 brikke. Prøv med en annen oppstartdiskett, kanskje den er skadet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå