Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800XT, 3DMark03 og lav FPS

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert det nye grafikk-kortet mitt - Sapphire Radeon 9800XT m/256Mb - og testet det med 3DMark03. Min score kom på 5978 3DMarks. (Ellers har jeg 1Gb RAM og 2GHz Athlon XP 2400+.) Er dette en god score, eller burde den vært høyere for dette kortet? (Overdrive er -på-, og jeg bruker de nyeste Omega-driverne.)

Har også testet Unreal 2, men den hakker en god del hvis jeg setter opp 1024x768 og "high" på alle settings - er dette riktig? Unreal 2 kom da *før* denne Radeon-modellen og burde da prinsipielt -ikke- lagge, selv om jeg setter opp grafikken... Specs på spillcoveret sier som recommended: 1,2GHz or higher (ja, har 2GHz); 384Mb RAM (ja, har 1Gb); 64Mb nVidia GeForce 3 or Radeon 8500 (ja...); SoundBlaster Audigy (har vel og merke "bare" et Live kort).

Takker på forhånd for alle svar. :D

Endret av FungusMental
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange FPS ligger din PC på i f.eks. Ragtroll? Min kommer helt ned i 3-4 FPS...

Har også skrudd Unreal 2 ned på 800 x 600 (alle settings high) og den lagger fortsatt uakseptabelt mye, spesielt når det er mange monstre (virker som 2-3 FPS). Jeg synes virkelig at et grafikk-kort til ca. 4500 kroner burde klare et spill som Unreal 2 uten å lagge, spesielt på 800x600 oppløsning.

Endret av FungusMental
Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker alle de nyeste driverne for all hardware'n min, inklusivt chipsett (VIA), og jeg fjernet de gamle grafikk-kort driverne før jeg byttet kort. Har en hel del installert på PC'en så jeg har ikke så lyst til å reinstallere alt, spesielt når det ikke nødvendigvis retter "feilen"...

Lenke til kommentar

Hm det var jo rart. jeg kjører Unreal II på 1280x1024 og alt er på High. :thumbup::D Ingen lagg her nei alt er steinglatt som is. :yes:

P4 2,66 GHz

512 DDR Ram (Duall ett eller annet)

Hercules Radeon 9800 pro

Endret av drno21
Lenke til kommentar
:thumbs: Å formatere er jo en god ide. Men jeg tror ikke du trenger det. test ut noen andre sppill som krever mye som Halo, Star Wars KOTOR, Prince of Percia. Test også kortet ditt med Aquamark. Der burde du ihvertfall få 40000 poeng eller mer!!!!
Lenke til kommentar
Har nettopp installert det nye grafikk-kortet mitt - Sapphire Radeon 9800XT m/256Mb - og testet det med 3DMark03. Min score kom på 5978 3DMarks. (Ellers har jeg 1Gb RAM og 2GHz Athlon XP 2400+.) Er dette en god score, eller burde den vært høyere for dette kortet? (Overdrive er -på-, og jeg bruker de nyeste Omega-driverne.)

Har også testet Unreal 2, men den hakker en god del hvis jeg setter opp 1024x768 og "high" på alle settings - er dette riktig? Unreal 2 kom da *før* denne Radeon-modellen og burde da prinsipielt -ikke- lagge, selv om jeg setter opp grafikken... Specs på spillcoveret sier som recommended: 1,2GHz or higher (ja, har 2GHz); 384Mb RAM (ja, har 1Gb); 64Mb nVidia GeForce 3 or Radeon 8500 (ja...); SoundBlaster Audigy (har vel og merke "bare" et Live kort).

Takker på forhånd for alle svar. :D

Med 2,4GhZ prosessor er det der en normal score. Dette skjerkortet krever mye av prossesoren for og kunne yte helt max.

Jeg har 3,[email protected] P4, og havner du på 6600, så jeg tror du skal være fornøyd. Har samme skjerkortet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et gammelt Radeon 7500-kort før jeg oppgraderte, men som sagt tidligere burde det uansett ikke vært noe problem når jeg renset opp alle de "gamle" driverne før jeg satte inn det nye kortet. Reinstallerte Windows for ca. 3 uker, så jeg har ikke noe lyst til å måtte gjøre det igjen så fort...

Ang. oppgradering av hovedkort og RAM - dette er ganske utelukket inntil videre ettersom jeg nettopp blåste av 4.500,- Som de aller fleste er jeg ikke laget av penger. :p (Jeg *vet* jeg burde oppgradere resten av PC'en, men valget falt på nytt skjermkort denne gangen.)

Har forsøkt å reinstallere -alle- driverne nå uten at det har hjulpet, så jeg er nok stuck med lav FPS i Unreal 2 inntil videre. Wolfenstein - Enemy Territory ruller unna som aldri før, da. :D

Lenke til kommentar

Har bladd litt rundt på Komplett og funnet diverse deler som potensielt kan være veien videre, så snart jeg får nok gryn å rutte med:

HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...1&view=detailed

RAM: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&view=detailed

Er det noen som har andre tilsvarende/bedre forslag? Eventuelt Intel? Satte opp AMD-baserte ting siden jeg da kan vente noe med CPU/RAM og bare bytte ut hovedkortet til å begynne med. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg setter AA og AF til 'Application Preference' for Direct3D får jeg rundt 20 fps i Ragtroll nå, så det er vel ikke så ille (begge stod på max - oooops). Uansett, nå skal jeg reinstallere hele sk*ten, virker som Morpheus 4 gjorde langsiktig skade på Windows-installasjonen eller noe. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...