_Jack_ Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Heisann! Lurer på hva som er forskjellen på disse to kjølepastaene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=11&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=11&s=pl Spire Silver Grease er jo mye dyrere enn GlobalWin Kjølepasta (Goop). Hvor mange grader blir det egentlig i forskjell??? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Den siste inneholder sølv, den første gjør det ikke. Eksakt eller ca grader forskjell kommer jo an på hvor nøye du selv utfører arbeidet, men vil nok med hånden på hjertet si at den med sølv vil gjøre en bedre jobb. Har du muligheten til få tak i AS5, kjøp heller den! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Som PoleCat seier, sølv=bedre, men dyrare. Gå gjerne for Arctic Silver 5, som har fått et rykte på seg som "best" Du finner den her http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAS535G forøvrig så koster den nesten 23 000 kr/kg Lenke til kommentar
westa Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Kvaliteten på kjølepastaen har jo endel å si, men jeg tror de færreste vet hvordan man påfører dette...... Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Takk for tipset, tror nok jeg går for Artic silver 5 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Takk for tipset,tror nok jeg går for Artic silver 5 Klokt valg! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jack: Som eg sa er denne feil postet, det var derfor eg sente deg en pm. Skulle vel vært postet i overklokking, eller hva. Men ja as5 er meget bra, så gå for den. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg vet ikke hva som er best av de to der, siden det kun var den ene som hadde termiske spesifikasjoner oppgitt. (Spire: Thermal Conductivity 7.5 W/m-K) Artic Silver 5 oppgir tallene på en helt annen måte, men etter en omregning så har den en termisk ledningsevne på 8,9 W/m*K, altså ca 19% bedre enn den fra Spire. Hvis vi har hardt i og sier at den termiske pastaen har en termisk motstand dom gir hele 10'C over den så vil du altså kunne senke temperaturen med 1,6'C ved å velge AS5 fremfor Spire sin. Men ta det med en liten klype salt siden det neppe er så mye som 10'C teperaturforskjell på innersiden og yttersiden av kjølepastaen, og dermed neppe så mye som 1,6'C forskjell i praksis på disse to kjølepastaene. Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 As5 er jo også litt billigere da... Men kjølepasta har jo med prosessor å gjøre så hva er galt med å poste den på Hovedkort, prosessor om minne.? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Joda kanskje det, men eg hadde postet den i oveklokking/luftkjøling. Men eg har kanskje feil, så eg er ikke 100% sikker om du har postet riktig/feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå