daahl Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 hvordan brenner jeg f.eks slackware som er et opperativ system ut på en cd så det starter opp når jeg booter, jeg bruker Nero 6.0 Lenke til kommentar
8086 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Alternativ 1: Om du tenker på å brenne en slackware installasjons-iso så du kan installere slackware på maskinen din er det vel bare å finne en eller annen opsjon som gir deg mulighet til å brenne "bilde" (image) filer. Typisk "Fil"->"Burn Image" (eller noe, lenge siden jeg har brukt windows, lenger siden jeg har brukt Nero...). Om filtype er satt til f.eks. *img, kan du enter rename isoen fra slackware.iso til slackware.img, eller i "Filnavn" skrive "*.*", enter, og deretter velge fila. Det er mer eller mindre samme prosedyre på alle windows brenneprogrammene jeg har prøvd så du bør finne det ganske kjapt... På isoen er det lagt inn "boot"-spor så du trenger ikke velge noen opsjoner i Nero. Husk på å merke av for oppstart fra cd i Bios, og at du må ha ledig plass på disken for å installere (bruk Partition Magic om du ikke har plass). Alternativ 2: Du var ikke helt presis i hva du ønsket deg ("...så det starter når jeg booter"?), så om hva du mente var at du allerede har installert slackware og vil lage en boot-cd, i stedet for boot-floppy så finnes det masse HOW-TOs på nettet. Regner med at du mente alternativ 1:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå