bebbetufs Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei. Har en XP 2500+ som nå går på XP 3200+ speed. DVS. 2.2 GHz. FSB = 200 og multiplier er låst på 11. Jeg er sikker på at CPU'en klarer mer, jeg har nemlig ikke øket V-Core volten som nå er på 1.6 tror jeg. (SpeedFan viser V-Core A = 1.6, V-Core B = 1.47). Jeg tror også at minnet klarer mer, men mitt Epox 8RDA+ klarer ikke noe særlig mer enn 200MHz FSB. Jeg har vannkjøling på Northbridge og CPU, og luft på southbridge! Derfor lurer jeg på følgende. Har det noe for seg å tyne minnet til en høyere Hz enn FSB'en? Noen andre tips om hvordan jeg skal få utnyttet alt potensialet i CPU'en? Takk. B Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 På nForce2 er det alltid raskest å ha FSB og minne synkront. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Og om minnet ikkje klarer meir, så kan du vel klokke med Multiplier vel? Evt. prøve treigare timings på minnet Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Ok. Takk Vel poenget er vel at minnet klarer mer og CPU'en klarer mer, men ikke hovedkortet / FSB'en. Multiplier er låst som sagt. Kommer jeg ikke høyere da? Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Vil dessverre ikke tro det nei Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Med bedre kjøling på NB og voltmod kommer du nok endel høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå