Gå til innhold

Passord på ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få satt passord på en ekstern harddisk, slik at andre ikke kan komme inn på den? Uansett hvilken pc den er koblet til. Har jo prøvd med NTFS sikkerhet, men er du administator er det jo bare å endre rettighetene.... Tar i mot alle forslag med takk :thumbs:

Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt noe om at det er mulig å passord beskytte hele den eksterne disken på samme måte som en USB pen drive. Så det beste alternativet er kanskje å passord beskytte bestemte mapper på disken. Du finner flere progammer på Google.

Endret av EZAccess
Lenke til kommentar
Tanken er veldig god den, skulle gjerne hatt noe slikt selv jeg. Evt. kun passord når den ikke kobles til min maskin. Men det er vel litt mye forlangt:)

Ja, det var akuratt noe sånt jeg hadde i tankene, men hvis ikke dette går er det noen som har forslag til program??

Lenke til kommentar

Ved å koble til en disk vil operativsystemet ha tilgang på et ganske lavt nivå, og du må da sette passord / sperre tilgangen på et enda lavere nivå, dette er ikke mulig med FAT ( og NTFS problemet har du jo selv fått svar på ).

Mitt forslag vil være å ikke bare beskytte mappene i et 3. parts program, men også sørge for en form for kryptering ( da endrer du dataene i det laveste nivået, og bare det riktige programmet ( med riktig passord ) klarer å få ut de riktige datene fra disken. ).

Lenke til kommentar

Enig med forrige poster - bruk et program som f.eks Best Crypt - lag så virtuelle partisjoner som er krypterte. Dermed må du mounte de partisjonene vha passordbeskyttelse... Krever jo at du har Best Crypt innstallert på alle maskinber du vil bruke da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...