albe Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg skjønner meg ikke helt på Tiscali. Vurderte for noen uker siden å bestille, men jeg hadde noen spørsmål, bl.a. om modem, oppsigelse av fast-telefon mm. Jeg har hørt mye rart om kundeservices, men tenkte at de ihverfall svarer når jeg lurer på å bestille! Jeg sendte mail til [email protected] med spørsmålene mine 14.Januar. Etter å ikke ha fått noe tilbakemelding fra dem, sendte jeg en ny mail, med kopi av den gamle mailen [email protected] 21.januar. Nå er det 2.Januar og jeg har ennå ikke hørt noe fra dem. Et av spørsmålene mine var om kampanjen dem hadde fran til 31/1. Den kampanjen er nåover, men det ser ut som om prisen fortsatt er den samme, så det med kampanje var nok bare bløff Jeg brir litt skeptisk når de ikke engang svarer på bestillings-forespørsler. Hva om jeg får et teknisk problem jeg ikke klarer å løse. Da har jeg allerede betalt, og regner med at iveren til å hjelpe meg da er ENDA mindre.... Lenke til kommentar
ohoholm Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Dersom du hadde fulgt litt med hadde du sett at Tiscali har utvidet salg-perioden sin flere ganger med en måned. Jeg bestilte i desember og det var 2. eller 3. perioden med tilbud. Tilbudsperioden er nå utvidet til 29. feb... igjen. Skjønner forresten ikke helt at det går ann å klage på at et selskap velger å utide en tilbudskampanje Tiscali er topp God ping og liten nedetid. Etter min erfaring er også kundeservicen bra! Problemet for Tiscali sin del er at de ikke helt hadde ventet denne eksplosive pågangen og dermed blir det lenger ventetid på telefonsupporten. Uansett... 20min er en tålelig ventetid. Men som nevnt tidligere: Ikke prøv å få kontakt på mail... det tar tid! La heller speakeren på telefonen (eller handsfreen for oss som har det) stå på den tiden det tar - SÅ mye koster det vel ikke. Lenke til kommentar
sorryMAC Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Takker for tilbakemeldingene Har fått forståelse for at de har problemer med kundeservice, slik ALLE andre også har. Prisen er den beste og de tar ikke ekstra betalt selv om jeg ikke har fast-telefon. Så i dette tilfellet tror jeg tvilen skal komme Tiscali tilgode. Ringer Tiscali i morgen... -sorryMAC- Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har hatt Tiscali en stund nå. Var tidligere 100% fornøyd, men når jeg skulle ringe support for å endre noen kontoopplysninger...Tar ca 1 time å komme gjennom på telefon og har aldri fått svar på e-post. Ellers liker jeg dem bra Har en kompis som jobber der, de har vist fått inn flere folk og ventetiden på telefonen er vist ikke i nærheten av 1 time lenger. Har sdsl fra sdsl.no (catch linjer og utstyr; dataguard som forhandler) og er storfornøyd. Men koster litt også gitt . Sånn som jeg har skjønt det på kameraten min blir det i og for seg det samme om du bestiller selv via web'en eller via telefon.. bare så det er sagt. Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Så lenge du ikke velger kvalito (L?) it så går det sikkert bra. Kvalito kan vere bra hvis du bare skal lese vg på nett ol. Men skal du spille får du en ping som pleier ligge på 100+.Ocshoot.no Blir en del drit slenging om kvalito på denne tråden, men så er dere hvertfall advart. Billig men til hvilken pris? Lenke til kommentar
sorryMAC Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Sånn som jeg har skjønt det på kameraten min blir det i og for seg det samme om du bestiller selv via web'en eller via telefon.. bare så det er sagt. Og det sier du nå Satt i kø for å bestille i 50 minutter i dag. Blir noen kroner fra mobiltelefon det... Så jeg spurte han om det samme og han sa det samme som deg. Så 50 minutter i telefon for noe jeg hadde klart fint på nettet selv. "Litt" fårlig informasjon på nettsidene til Tiscali da, siden de sier at jeg må ringe (siden jeg ikke har fast-telefon)... Takker og bukker for tilbakemeldingene deres -sorryMAC- Lenke til kommentar
ripset Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg har bra og stabil linje, men kundesupporten stinker, men du er vel "nerd", så du trnger ikke den. Vell du trenger ikke være så veldig "nerd", for å koble opp "gkør-det-selv" pakke. Enhver idiot (no offence), klarer å koble seg opp til internett i dag. Der følger det meste av informasjon med, til hordan du skal koble opp.. Når det gjelder andre spørsmål og svar, finnes det rimelig mye kundesupport som ligger på internett. Det er ikke altid man trenger å ringe support, men det kan være kjekt å gidde å løfte på øyelokka og lese litt. Det er derfor "nerd" står i gåseøyne. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg er veldig misfornøyd med hastigheten jeg har fra Tiscali, og særdeles misfornøyd med kundeservice (og da tenker jeg ikke på at det er lang telefonkø). Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Har opplevd to perioder med dårlig hastighet fra Tiscali (704/128). Da har jeg sendt en mail der jeg har gjort dem oppmerksom på problemet, og fått noen svada svar tilbake etter en dag eller to. Det siste svaret var at de så på min trafikk at jeg brukte nedlastingsprogrammer, og at det var det som gjorde at jeg fikk dårlig hastighet. Jeg måtte stenge det ned før jeg målte hastigheten.... I min klage-mail gjorde jeg dem derimot oppmerksome på at jeg stengte ned alle program som benyttet seg av internett, og i tillegg kjørte antivirus og AdAware før jeg testet. Det hadde de sikkert ikke giddet og lest.. Det merkelige er derimot at hastigheten min blir helt fin etter at jeg har klaget, selv om de påstår at de ikke er noe galt med linjen, og dermed ingenting de kan gjøre. Merkelig edit:leif Endret 7. februar 2004 av Scandim Lenke til kommentar
knutie Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Før så var kundeservicen det beste av hele tiscali (da hetende worldonline) Det var da jeg hadde kjøpt min første datamaskin og ikke kom på nett. Jeg ble oppringt flere ganger den kvelden av samme person i kundeservice for å sjekke om jeg hadde klart å komme på nett. De guida meg igjennom å slikt. Men i ettertid kan jeg vel si at dette er veldig lett og hadde jo klart det selv nå Men bra for nybegynnere. Her om dagen ble det tull med adsl'en min fra nextgentel. De må sende ny router å slikt. Måtte finne meg et firma for å koble meg til nettet med oppringt internett. Tenkte jeg skulle velge tiscali, registrerte meg men bestillingen gikk ikke igjennom. Jeg kom ikke på nett da heller. Jeg ringte de, var nummer 34 i kø. Men da det endelig var min tur tok ingen telefonen!! BRA TISCALI Bytta til tele2.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ang. oppsigelsestid: 3 MÅNEDER!!!!!! Dersom de endrer prisen (til lavere) får du ikke den nye prisen! Dersom du flytter må du binde deg i 12 nye mnd. med "ikke tilbuds pris" Koster meg over 1500 (rent tap) for å bli kvitt Tiscali... men gjør det da kundeservicen SUGER!!!! Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Det er det dårligste ADSL tilbudet jeg har noensinne prøvd og jeg angrer sterkt, kundeservice lager bare rot og kommer med unnskyldninger i hytt og pine samtidig som de lover å ordne opp problemene.Latterlig høy ping og er ubrukeligt til spilling, masser av pakketap. 9 mnd. etter innstallasjonsdato fikk vi ADSL fra Tiscali... Skal man satse på et ADSL abbonement så er ikke Tiscali å anbefale Har akkurat samme erfaring som du har med Tiscali + mye mer Norrick..Gikk fra Tiscali til Tele2 og det var som og komme til en annen verden Men som det er nevnt tidligere her på forumet så har alle ISP`ere svin på skogen...Noen mer enn andre.... Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har hatt Tiscali uten fasttelefon og den eneste bemerkningen jeg har med Tiscali er at regningene kommer altfor sent og noen ganger kan de gå rett til inkasso. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har hatt bare hatt Tiscali noen måneder, men er passe fornøyd. Har pratet med support 3 ganger. 2 ganger ringte jeg fra jobben og fikk svar så fort at jeg ble litt satt ut (2 ring) da jeg var forberedt på sitte lenge etter hva som blir skrevet her på forumet. 3 gangen var når modemet låste seg. Trodde først llinja datt ned da det skjedde mens jeg var på nettet. Brukte 20 min i telefonkø (litt etter 1700). Har 704/128 - men får oftest 730 fra IT-avisen, men noen perioder går det saktere. Har ikke noe problem med ping i spill heller. Men må bare advare om at jeg trekker mine konklusjoner etter bare 2 måneders bruk - så ikke legg formye vekt på det jeg sier. Blir som om noen skulle sagt at sex oppskrytt - mye bedre å spise potetgulll, bare fordi det ikke var så bra første gangen. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ang. oppsigelsestid:3 MÅNEDER!!!!!! Dersom de endrer prisen (til lavere) får du ikke den nye prisen! Dersom du flytter må du binde deg i 12 nye mnd. med "ikke tilbuds pris" Koster meg over 1500 (rent tap) for å bli kvitt Tiscali... men gjør det da kundeservicen SUGER!!!! Her har du et godt eksempel på at det lønner seg å lese abbonements vilkårene før du bestiller. Jeg kom forresten frem til kundeservice ved å sende en mail til [email protected] Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Da må du bøye deg over og plukke gullhår fra der du vet... sendt MANGE mail til tiscali ... fått svært få (og trege) svar Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Personlig synes jeg at linja til tiscali er forholdsvis bra(når den endelig kom opp) Kundesupporten der er helt komplett ræva og de fleste som jobber der vet ikke hva man snakker om(man kan jo være heldig) men bortsett fra det og veldig lang ventetid og regninger som kommer i posten på dagen de skal betales så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
albe Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg bestilte nylig ADSL fra Tiscali, til tross for min skepsis tidligere i denne tråden (har fortsatt ikke fått svar på de mailene). Men jeg må si meg positivt overasket så langt. Modemet dukket opp på posten innen en uke, og jeg fikk rask og god info om oppkoblingsdato mm. Når denne datoen kom, og det ikke virket ennå, ringte jeg kundeservice fredag kveld. Etter to ring, fikk jeg snakke med en hyggelig kar. Det virket til og med sem om han visste hva han pratet om. Det var en feil i Sentralen, og en tekniker ble bestilt for å fikse problemet. Jeg måtte riktignok vente i 5 virkedager (som jeg ble forespeilet) før teknikeren gjorde sentral-jobben, men da funket det som det skullet. Så nå har jeg hatt adsl i litt over en halv uke, og er overaskende godt fornøyd. Jeg har hatt litt trøbbel med DNS-serverene til Tiscali, men det løste seg stort sett når jeg spesifiserte andre dns-servere istedet. Det er mulig dette problemet er lokalt hos meg, jeg må forske litt mer før jeg blir bastant. Hastighetstest på itavisen viser hastigheter litt over det jeg egentlig skal ha. Hvis det fortsette slik, og i tillegg er stabilt, og fungerer bra med Telio IP-telefoni, må jeg si meg meget fornøyd med Tiscali. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har bra og stabil linje, men kundesupporten stinker, men du er vel "nerd", så du trnger ikke den. Vell du trenger ikke være så veldig "nerd", for å koble opp "gkør-det-selv" pakke. Enhver idiot (no offence), klarer å koble seg opp til internett i dag. Der følger det meste av informasjon med, til hordan du skal koble opp.. Når det gjelder andre spørsmål og svar, finnes det rimelig mye kundesupport som ligger på internett. Det er ikke altid man trenger å ringe support, men det kan være kjekt å gidde å løfte på øyelokka og lese litt. er du helt sikker på dette da.. ? kjenner fler som ikke har klart det endt med at jeg måtte trå til selv for å hjelpe dem. men som sagt enhver "idiot" kan klare dette og jeg har tiscali selv pga pris garantien betaler jeg nesten 100 kroner en det man burde gjøre men dette løser seg snart. gleder meg til denne bindings tiden er over. og jeg kan endelig betale en fornuftig pris i stede og sånn all arround har jeg aldri sittet lengre i kø en ett kvarter men det har jeg gjort hos andre leverandører også forklarlig med ca 7 millioner kunder på europa basis. og 2 - 3 stykker på kundestøtte. virker det som.. men ville jeg anbefalt en leverandør per idag ville jeg enten gått for nexgentel vis det er tilgjengelig eller tiscali vis du har muligheten for pris og fart ville jeg kanskje gått for firstmile eller ett kraft selskap som leverer sdsl over fiber. men gå for tiscali disse har vist norge at adsl faktisk er brukbart.. tiscali får 5 av 6 stjerner av meg Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har hatt tiscali i snart 2 mnd nå (704/128 - 730 Itavisen), og er veldig fornøyd! Alt gikk som smurt fra jeg bestilte og til jeg fikk modem og linja, kom faktisk den dagen de hadde sagt at den skulle komme. Har ikke fått regning for bruk ennå, men jeg håper ikke den går til inkasso før den er hjemme hos meg... Uansett, Tiscali er å anbefale, du får det du betaler for til en god pris! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå