Stigma Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Vet noen der ute om det er et sted i bergen eller omegn det går ann å kjøpe et peltier element på 140W++ ? Jeg ser et peltier på 3dfxcool 156W, men det er synd å spandere så mye porto på bare èn liten del... Forresten... det er ingen ufordeler med å ha et "for sterkt" peltier element sant? Så lenge du har beskyttet deg godt mot kondens skal jo temperaturen ganske så langt ned før CPU'en kan ta noe skade av det.. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 En ting til... vet noen om det er mulig å få tak i 170w peltier'er ett eler annet sted i norden (helst i norge selvfølgelig)? Etter å ha lest en del tester og slikt av peltier så virker det som om 170w er eneste måten å nå sub-zero temperaturer på en 1,2Ghz eller høyere AMD. Kan noen der ute hjelpe? -Stigma Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Kan man kjøpe sånt i Bergen (eller omegn)? :?: Hvor da? :?: Det hadde hver fett å få til et stort Lan-party i Bergen ett sted. Arenum eller noe... :grin: Hvor i Bergen bor du?? Jeg bor på Møhlenpris... Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Stigma, vi skal ha ett lan party i romjulen... Send meg en mail på [email protected] . Si om du er iteressert eller ikke. Men skriv på mail, jeg er ikke ofte innom dette forumet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Hehe =) takker og bukker for invitasjonen =) Joda det høres bra ut det, jeg er ALLTID med på LAN parties =) Jeg bor i birkelandsbotn (som er 3-5minutter fra Nesttun i Fana) Skal sende deg en mail i tillegg ;P -Stigma Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Noe av det viktige med peltier-elementer er vel at de har maks-spenning på rundt 15 volt, slik at de passer til å kjøre på 12 volt. Med et 24-volts element blir 12 volt litt stusslig. mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2001-10-27 01:20 ] Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2001 Det fra 3dfxcool skal være 12V, så den kan kjøre på 100% ved vanlig PSU spenning... MEN hvis du bruker et peltier (og spesielt et så stort et sammen med vannkjøling) så må du enten ha en SINSYKT stor PSU eller helst en gammel PSU som kan forsyne kjølesystemet ditt med strøm. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå