Gå til innhold

Forskjellen mellom:

Naits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går utfra du mener i ytelse og ikke teknisk beskrivelse av forskjelen.

CPU: Trolig ingen forskjel i praktisk bruk, noen få poeng høyere i div tester vi du vell få, og den største koster sikker litt mer.

RAM: Heller ikke så mye forskjel i praktisk bruk, men ytelses tester scorer bedre med bedre ram. Men tror selv at 768MB 266 vil virke raskere en 512MB 333. Tror alikevell at rammen ikke vil ha alverdens betydning, andre ting bremser mer.

HD: en ny 7200rpm og en ny 5400rpm med samme cache, vil 7200 ligge forand. Dette vil trolig være den tingen du vil merke mest av i systemet hvis du oppgaderer 1 av tingene. Men 7200rpm bråker mer og lager mer varme så fordeler ulemper på begge to.

Jeg har desvere ingen ytelses tester og vise til, men du kan jo se på den nye HD testet her på barbara.no. 7200 leder det meste.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
RAM: Heller ikke så mye forskjel i praktisk bruk, men ytelses tester scorer bedre med bedre ram. Men tror selv at 768MB 266 vil virke raskere en 512MB 333. Tror alikevell at rammen ikke vil ha alverdens betydning, andre ting bremser mer.

HD: en ny 7200rpm og en ny 5400rpm med samme cache, vil 7200 ligge forand. Dette vil trolig være den tingen du vil merke mest av i systemet hvis du oppgaderer 1 av tingene. Men 7200rpm bråker mer og lager mer varme så fordeler ulemper på begge to.

Ram: ddr333 er merkbart bedre enn ddr266

HDD: En 7200rpm er ganske mye raskere. Den bråker ikke noe særlig mer, og skaper ikke mere varm.

Ulempen med de beste er selvfølgelig en ting; prisen.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at alternativ 2 i alle tre tilfellene yter bedre.

Stating the bleedy obvious? :p

Selvfølgelig er de bedre.

Men jeg vil ha tall på HVOR mye bedre de er.

Om det er en tabbe å kjøpe alternativ 1 i forhold til alternativ 2 f.eks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...