Vonbo Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hva er galt her? Jeg får ikke til å legge inn navnet som jeg fikk fra forrige side. Over alt står det at for å legge inn ny informasjon i tabellen skal en skrive INSERT INTO venner osv..., men det står ikke noe om innpakkningen i scriptet. Jeg har følgende kode: <? $navn = $_GET['navn']; print("<p>Hei $navn, dette virker ei!</p>"); $sql = INSERT INTO venner ('Fornavn') $sql = VALUES ('$navn'); ?> Kan noen se hva som er feilen? Går utifra at jeg skal ha med $sql, men vet ikke. Har prøvd begge deler, men ingenting virker... Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei, <?PHP $navn = $_GET['navn']; print("<p>Hei $navn, dette virker ei!</p>"); $sql = "INSERT INTO venner(Fornavn) VALUES ('$navn');"; ?> skal vel fungere. Hvis du har en kobling til databasen, så er det bare mysql_query($sql); -kt Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Takk, det var ikke værre!! Men når jeg da går tilbake til tabellen "venner", skal ikke da det nye navnet ligge der? Den ser ut som før den... Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Etter spørringen skriver du: print_r(mysql_error()); Så skriver du inn her hva som kommer opp. -kt Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Takk igjen. Det ordnet seg Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Grrrr !! Noen som finner feilen her da? Det virket med en variabel, så hvorfor ikke med flere? Ingenting legger seg i tabellen! <? $navn = $_GET['navn']; $enavn = $_GET['enavn']; $adr = $_GET['adr']; $padr = $_GET['padr']; $fdato = $_GET['fdato']; $telefon = $_GET['telefon']; print("<p>Hei $navn, du er nå lagt til i tabellen!</p>"); $sql = "INSERT INTO venner('Fornavn','Etternavn','Adresse','Postadr', 'Fdato', 'Telefon') VALUES ('$navn','$enavn','$adr','$padr','$fdato','$telefon');"; $venner = mysql_query($sql); ?> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er det hele scriptet? Burde du ikke koble til en server og velge en database? Legg til en funksjon som denne etter en query, så få du se hvor feilen kan ligge: echo mysql_error(); Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 som de fleste råd før her: ta med mysql_error()! ingen av oss som er trollmenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå