magnus85 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 jeg får dette tilbudet gjennom jobben! Er dette et bra tilbud? NG modell TC0R7NO P4-M 2,0GHz, 256MB, 40GB, 14,1"TFT, DVD/CD-RW, modem, Ethernet,UltraNav, secure chip, Wireless Ready kr.16780,- eks mva Processor: Mobile Intel Pentium 4 - M 2000MHz Audio: Sound Blaster Pro 16 compatible sound system Memory (std/max): 256 MB / 1024 MB Fax/modem speeds: 56Kbps data/14.4Kbps faxKBps Disk capacity: 40GB Network Interface: Ethernet Display: 14,1" 1024x768 -- TFT Installed OS: Microsoft Windows XP Professional PCMCIA support: 2 Type II or 1 Type III Media Device: CD-RW/DVD-ROM Combo III:16X/10X/24X/8X Max Unique System Features: IBM Embedded Security Subsystem 2.0; IBM ThinkPad UltraNav; Wi-Fi wireless upgradable Garanti: Tre års begrenset internasjonal garanti, batteriet har ett års garanti. (Utvidet garanti kan kjøpes). Vekt: ca. 2.3 kg avhengig av modell Fysiske mål: Høyde: 36.6mm, bredde: 304mm, dybde: 250mm Batterilevetid: 2.5 - 3.0 timer avhengig av modell og av bruk. Maskinen har følgende porter/kommunikasjonsmuligheter: Parallell Seriell VGA (ekstern skjerm/prosjektør) RJ11 og RJ45 porter Mikrofon Infrarødt øye (FastIR) Linje inn Hodetelefoner To USB porter S-video ut (TV ut) PC card slot'er for 2X Type I/II eller 1X Type III kort PS/2 port fås ved bruk av portreplikator eller ThinkPad DockThinkPad T30 leveres uten floppy, bruk evt. 08K9603 Ultrabay Floppydisk Drive Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 jeg synes ikke det,tror du vil få mer for pengene på en rekke av webshoppene. hos whitebox, it24, zepto, psdata etc. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er den prosessoren Pentium M Centrino? Eller P4 2ghz Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 kr.16780,- eks mva for det der var et utrolig dårlig tilbud... ang specs så er den nesten verdt 10.000 inkl mva. men ser det står noe ibm under der så .. uansett ikke verdt det Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Som andre påpeker får du en maskin med tilsvarende spesifikasjoner til nesten halve prisen andre steder. Men IBM er gode på å lage solide maskiner i skikkelig byggekvalitet. Hvis du prioriterer yttre fysisk kvalitet høyere enn tekniske spesifikasjoner kan du tenke på det, men det er ikke umulig at du fremdeles finner bedre tilbud enn dette. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Det er brutto lønn du betaler ja? Det vil si før skatten er trekt fra! Da kan det muligens bli analedes. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Det var ikke et godt tilbud. Jeg kjøpte IBM Thinkpad T30(ser ut som om det var den du spør om) i oktober 2002. Jeg gav 21.000 kroner, da med 512MB ram og 60 GB 5400rpm HD. Det var riktinok et studenttilbud, men alikevel. Ufattelig bra maskin. Må vel si at det er den beste jeg har vært borti. Så jeg anbefaler IBM. Til samme prisen får du fort en T41, bare med litt dårligere skjermoppløsning. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Ok, hvis det er før skatt. LØP OG KJØØØØØØP, sier no bare jeg. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) jeg får dette tilbudet gjennom jobben! Er dette et bra tilbud? NG modell TC0R7NO P4-M 2,0GHz, 256MB, 40GB, 14,1"TFT, DVD/CD-RW, modem, Ethernet,UltraNav, secure chip, Wireless Ready kr.16780,- eks mva Processor: Mobile Intel Pentium 4 - M 2000MHz Audio: Sound Blaster Pro 16 compatible sound system Memory (std/max): 256 MB / 1024 MB Fax/modem speeds: 56Kbps data/14.4Kbps faxKBps Disk capacity: 40GB Network Interface: Ethernet Display: 14,1" 1024x768 -- TFT Installed OS: Microsoft Windows XP Professional PCMCIA support: 2 Type II or 1 Type III Media Device: CD-RW/DVD-ROM Combo III:16X/10X/24X/8X Max Unique System Features: IBM Embedded Security Subsystem 2.0; IBM ThinkPad UltraNav; Wi-Fi wireless upgradable Garanti: Tre års begrenset internasjonal garanti, batteriet har ett års garanti. (Utvidet garanti kan kjøpes). Vekt: ca. 2.3 kg avhengig av modell Fysiske mål: Høyde: 36.6mm, bredde: 304mm, dybde: 250mm Batterilevetid: 2.5 - 3.0 timer avhengig av modell og av bruk. Maskinen har følgende porter/kommunikasjonsmuligheter: Parallell Seriell VGA (ekstern skjerm/prosjektør) RJ11 og RJ45 porter Mikrofon Infrarødt øye (FastIR) Linje inn Hodetelefoner To USB porter S-video ut (TV ut) PC card slot'er for 2X Type I/II eller 1X Type III kort PS/2 port fås ved bruk av portreplikator eller ThinkPad DockThinkPad T30 leveres uten floppy, bruk evt. 08K9603 Ultrabay Floppydisk Drive Hei Hvis dette er det eneste tilbudet du får, kan det være greit med bruttolønns trekk saken. Men hvis du har mulighet til og velge andre modeler, ville jeg prøvd og undersøkt dette først. Grunnen er enkel, det er en noe utdatert model det du har fått tilbud på, den har den gammle MobilP4 prosesoren, de nye er mye bedre og kommer straks i andre genrasjon. Det er en litt liten skjerm, i dag er de fleste over 15000 med 15" sxga+ som tar 1400x1050 oppløsning. Det er også litt lite ram hvis du skal bruke XP og mange programer på en gang(Dette er det ikke sikkert alle er enige i). Til den prisen syns jeg også at hardisken er litt liten, burde vært hvertfall 60GB, helst 80 da men dette er ikke så vanlig enda. Batteri tiden er også noe lav, men dette kommer av type prossesor osv. Men er du ute etter en pc til og surfe litt, hente noe mail når du er på Hytta eller noe, kan den være super for ditt bruk, men som sakt sjekk om det er andre modeler du også kan få velge mellom. En tilsvarende pc på elkjøp ville kostet ca 10 000 kr, men da hetter den ikke IBM, men noe annet rart Endret 2. februar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 En tilsvarende pc på elkjøp ville kostet ca 10 000 kr, men da hetter den ikke IBM, men noe annet rart Og være laget i plast. Her er en test av maskinen. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Prisen på maskinen er noe som svir lenge i lommeboken. Du må betale godt over 40 000,- for denne maskinen. For de som har god råd er dette neppe et problem, men for oss andre dødelige er dette litt verre. Wow, da er den prisen du har fått meget bra, selv om denne testen er noe gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå