Gå til innhold

Hvilket hovedkort til Athlon 64?


Unreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest det er rart at et par av dere kritiserer Asus K8V Deluxe så mye. Nå har jeg lest side opp og side ned med anmeldelser av forskjellige hovedkort, og nesten overalt så er det nettop Asus K8V Deluxe som er testvinner og det kortet alle anbefaler (med MSI FIS2R kortet på en god andreplass på en del sider).

 

Så om ikke jeg får noen gode overbevisendes argument kjapt, så tror jeg jammen jeg går for Asus :)

Lenke til kommentar

Vel jeg uttaler meg på egne erfaringer, jeg kjøpte kortet og det var ustabilt klarte ikke å gjennkjenne sata disker måtte legge os på en ata disk så kunne jeg få lagt inn sata driverne for så og få registrert sata disken slik at jeg kunne legge os dit og så slette det på ata disken. phu ble annpusten. Etter en times kjøring ble alt svart da hadde kortet tatt knekken på 2 disker + mitt 9800 xt kort.

Sitter nå med 2 personer på PM som jeg prøver å hjelpe da de har akkurat samme problem. Kann også nevne at dette kortet ikke startet med ocz ram heller ikke med twinmos 512 men med 256 twinmos startet det.

Jeg har hatt et og vill aldri se det mer selv om jeg får det gratis.

Dette var min erfaring.

Lenke til kommentar

Har testet både MSI NEO kortet og bruker nå Abit KV8-MAX3 . Kan trygt anbefale begge kortene , i de senere bios revisjoner har de blitt svært stabile . MSI kortet fungerte bare en uke før det døde , men viret svært lovende så lenge det levde ( er vel en av få AMD64 MB's med en fungerende implementasjon Cool'n'Quiet ?)

 

KB8-MAX3 opplever jeg som mer stabilt enn MSI kortet og med litt bedre features , men MSI kortet scorer svært bra i de fleste tester (og slår som regel KV8) ...

Lenke til kommentar
Vel jeg uttaler meg på egne erfaringer, jeg kjøpte kortet og det var ustabilt klarte ikke å gjennkjenne sata disker måtte legge os på en ata disk så kunne jeg få lagt inn sata driverne for så og få registrert sata disken slik at jeg kunne legge os dit og så slette det på ata disken. phu ble annpusten. Etter en times kjøring ble alt svart da hadde kortet tatt knekken på 2 disker + mitt 9800 xt kort.

Sitter nå med 2 personer på PM som jeg prøver å hjelpe da de har akkurat samme problem. Kann også nevne at dette kortet ikke startet med ocz ram heller ikke med twinmos 512 men med 256 twinmos startet det.

Jeg har hatt et og vill aldri se det mer selv om jeg får det gratis.

Dette var min erfaring.

jeg hadde samme problem men slapp unna uten noe defekt hardware, jeg var snar bytte ut 9800xt kortet mitt med et gammelt voodoo banshee kort da jeg begynte og plages. Kortet gikk rett i retur og jeg fikk kv8-max3 som har fungert 99%perfekt

Lenke til kommentar
Jeg bygde med et Asus K8V kort. Brukte 1 stk 512 twinmos brikke. Systemet funka, men var litt ustabilt. Byttet til corsair value, og alt fungerer.

 

(noen anbefaler ikke 'value' ram til A64 systemer, de sier det blir en flaskehals. Kan noen forklare meg dette? (de kjører jo PC3200)

sakens kjerne er at a64 drar nytte av lave timings, så lavere timings gir bedre ytelse. Value ram har generelt halvdårlige timings i motsetning til sine dyrere brodermodeller. Ytelsesforskjellen er dog ganske marginal.

 

EDIT: nå er det jo slik at alle systemer drar nytte av lavere timings, men amd64 i større grad enn p4.

Endret av thoering
Lenke til kommentar
Skal selv bestill meg dette kortet:

*Gigabyte K8NNXP nForce3 150 ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/*

 

Skal være meget bra 1mb cache, og gode overklokkingsmuligheter og viser til gode resultater her.. spes med den CPU som både du og jeg skal ha:D

om jeg husker riktig så er det ikke PCI/AGP lås på de fleste AMD64 HKer, såååehhh....om det er sant, så tviler jeg at du får klokke så mye

Lenke til kommentar

AOpen AK86-L

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1959

 

Virker som dette hovedkortet, basert på VIA chipsettet K8T800 faktisk har en fungerende AGP/PCI lock. Men Anandtech har ingen garantert måte og sjekke om den faktisk fungerer eller ikke. Uansett. Dem kom opp på 223MHz Hypertransport med 10x multiplier, 240MHz med 9x multiplier og hele 252MHz med 8x multiplier! Så det ser iallfall sånn ut :)

 

Merk at Anand også kun har en av de første Athlon64 3200+ prosessorne som kom ut. Sannsynligvis så kan de siste Athlon64 prossesorne klokkes høyere. Men det er det jo seff ingen garanti for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...