Unreal Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg skal bestille meg en AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz (1 MB cache, Boxed) fra Komplett, men vet ikke hvilket hovedkort jeg skal gå for. Det står mellom disse Socket 754 kortene: - Abit KV8-MAX3 - Asus K8V DELUXE - Asus K8V - EPoX EP-8HDA3+ - MSI K8T NEO-FIS2R Hvilket vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Tja forsår det slik at MSI eller Abit er å foretrekke, har ikke testet dem selv. Derimot har jeg testet K8V og det annbefaler jeg IKKE: Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Skal selv bestill meg dette kortet: *Gigabyte K8NNXP nForce3 150 ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/* Skal være meget bra 1mb cache, og gode overklokkingsmuligheter og viser til gode resultater her.. spes med den CPU som både du og jeg skal ha:D Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er det noe forksjell på den versjonen fra gigabyte du skal ha og den billigste sett fra at du ikke får med firwire og S-ATA?? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Skal selv bestill meg dette kortet: *Gigabyte K8NNXP nForce3 150 ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/* Skal være meget bra 1mb cache, og gode overklokkingsmuligheter og viser til gode resultater her.. spes med den CPU som både du og jeg skal ha:D *Slettet* Endret 2. februar 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
alt Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Tja forsår det slik at MSI eller Abit er å foretrekke, har ikke testet dem selv. Derimot har jeg testet K8V og det annbefaler jeg IKKE: har akkurat bestillt dette kortet.... hav er det som er feil.. overklokking? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 De har en tendens til å sprekke/eksplodere Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er det noe forksjell på den versjonen fra gigabyte du skal ha og den billigste sett fra at du ikke får med firwire og S-ATA?? Nei det er ingen annen forskjell , har selv det kortet som nevnes altså K8NNXP og er godt fornøyd med det Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Begynnte og lure . Det er vel ikke noe max hastighet på minnet på hk'et? Leste på gigabytes hovedside og det står at alt opptil 400 ddr støttes . Så det kan ikke kjøre mer en 400 eller er det bare jeg som er litt god til og misforstå ? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Begynnte og lure . Det er vel ikke noe max hastighet på minnet på hk'et? Leste på gigabytes hovedside og det står at alt opptil 400 ddr støttes . Så det kan ikke kjøre mer en 400 eller er det bare jeg som er litt god til og misforstå ? Jo du kan kjøre med så høyt du vil. Lenke til kommentar
westa Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg ville sjekket ukens tilbud hos hwb.no De har Athlon 64 3200 boxed til 2295,- og så ville jeg valgt nForce 3 hovedkort fex gigabyte som nevnt over Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Ligg langt unna asus k8v deluxe, hadde et selv som gikk rett i retur. Har nå et abit kv8-max3 som jeg er storfornøyd med uGuru er genial Må bare nevne at kv8-max3 har 6 s-ata tilkoblinger og Endret 2. februar 2004 av sub1343 Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Litt OT. Har noen av dere opplevd problemer med 2x 512MB RAM brikker på noen av disse kortene? Stabilitets problemer, ytelsestap etc.. ? Lenke til kommentar
XerioN Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hvilken ram er det og anbefale til det gigabite hk? Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Snekker`n ser du skriver her,er det stor forskjell i ytelse mellom via og nForce 3 ? men til trådstarter. tror jeg ville ha kjøpt nForce 3 hk,virker som det er mindre strul med disse hk.og at kortet støtter det meste av ram... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Snekker`n ser du skriver her,er det stor forskjell i ytelse mellom via og nForce 3 ? men til trådstarter. tror jeg ville ha kjøpt nForce 3 hk,virker som det er mindre strul med disse hk.og at kortet støtter det meste av ram... HMM hvor skriver jeg det ?? Det er en ytelsesforskjell mellom disse ja men den er ikke stor, har jeg skrevet noe annet så vis meg hvor så kan jeg rette på det. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 nei, du har ikke skrever noe.. bare lurte om det var stor forskjell i ytelse.. se hva jeg skriver:Snekker`n ser du skriver her(alså her i posten) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 he he missforstod litt der men kann nevne at med en A64 3000 fikk jeg 20050 med via kort og 200 poeng mindre med nForce 3 alt uklokket. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 *til trådstarter* jeg ville sagt Gainward k8nnxp nforce3, som snekker'n sier. (så vidt jeg forsto det riktig) Det er ikke like sært på minne. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 MAX-3 kortene fra Abit skal være gode som gull, ellers er nForce 3 å anbefale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå