milkwood Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Begge cd-rom'ene til en venn fungerer ikke. Han sa han hadde akkurakt lagt inn drivere til HP brennern. (om det var akkurat da det skjedde eller om han gjorde det litt før vet han ikke). Han vet ikke hvilke drivere det var... om det var tilleggsprogramvare eller drivere... men, men... Iallefall... Begge cd-rom'ene har "merke" på seg i device manager. Står at det ikke fungere pga at han ikke klarer å laste drivere eller noe som hører til (noe sånt). Har prøvd å bytte driverer til "standard cdrom" og hp standard cdrom. Den andre cdrom'en er det akkurat det samme på. Ingen av cdrom'ene skal bruke noen andre drivere enn de som er standard i win2000 som han selv finner (ingen egne drivere på hp og pionerr sine sider)... kan være en eller annen fil som er sletta som han trenger, men har prøvd å avinstallert og installert igjen. Ikke udma/dma/pio problem. Skal prøve å sette inn en annen cdrom etterpå for å se om problemet ligger på noen av enhetene som styrer cdrom'ene eller om det er selve cdrom'ene... men til da... noen som har vært borti det? forslag? Lenke til kommentar
larsli Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er de riktig "funnet" i BIOS'en? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 ja. I windows også .... dvs avinstallerer jeg og booter står det ny maskinvare funnet.... hp cd-writer 9700+ ...... .osv... men så funker den da ikke... Lenke til kommentar
diss Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 nå er jeg spent.. har akkurat omtrent samme problemet med mine 2 cdromer. Win XP finner dem, identifiserer dem riktig, det samme gjør BIOS. Men når jeg starter opp pcen gir winxp meg beskjed om at det må installeres drivere. Det gjør jeg, men jeg får samme beskjeden hver gang. Cdromene fungerer for så vidt, men de er svært ustabile.. ikke skjønner jeg hva det er Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 De kommer ikke opp i utforsker i det hele tatt så her fungerer de ikke i det hele tatt... Har prøvd med en cdrom fra min egen maskin.... den finner cdromen (kommer opp som plextor....) samme skjer... Enheten virker ikke som den skal fordi Windows ikke kan laste de nødvendige driverne for denne enheten. (Kode 31) Dvs at det ikke er driverne til selve cdrom'ene, men noe bak.. Har nå prøvd å avinstallere ide-kontrollern, men ingen hell.. også henta ned nyeste chipset drivere. (som bare sa at nyeste var installert... ) Skal prøve å sette cdromen på primary ide for å se om det er noe galt med secondary kontrolleren... neste er nok å kjøre win2000 installasjonen (bare over det som er nå slik at jeg fortsatt har programmene inne, men mister drivere og oppdateringen...) eneste probet er at jeg ikke har cdrom =) Får håpe den starter med cdrom boot Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 da var det fiksa =) Microsoft hadde så klart svaret. =) Jeg hadde ikke feilmeldingen tilgjengelig forrige gang jeg søkte på forumet, så søkte nå og fant ut at en hadde samme problem tidligere... ble bedt om å sjekke code 31 på microsoft sine sider ( ) burde jeg ha tenkt på litt før. (søkte kun på forumet her etter cdrom og funker ikke, osv) Der står følgende måte og løse det på. Skyldes tredjepartsprogrammer som easy cd creator eller hp sine programmer. funker helt til du skal avinstallere de =) Da kræsjer de cdrommene...artig =) --------- Method One Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} NOTE: If you are getting a code 39 message, it may be that additional third-party filter drivers were added to UpperFilters and LowerFilters values in addition to Adaptec filter drivers. In that case, you may try to remove the non-Adaptec filter drivers first, leaving the Easy Creator filters in place to see if the Code 39 goes away. If you still receive an error code 39, 32, or 31 message, remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely in the preceding key. Restart your computer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå