cd-rom Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er ganske fersk på PHP, og lurer litt på en sak.. Jeg driver å lager en meget enkel hjemmeside til meg selv, og har valgt å basere denne på tabeller fremfor frames. Av den grunn lurer jeg på om det er mulig å legge til en php fil i en celle i tabellen? Ettersom menyen og headingen er den samme på alle sidene er det kun selve 'innholdet' som endrer seg.. Hadde derfor vært meget enkelt om jeg kunne skrive en kommando for å inkludere en fil med innholdet, sånn at jeg slipper å gjøre mye dobbelt arbeid.. Sier seg selv at dette blir mye enklere ved oppdateringer av menyen etc. Med frames løser man jo dette enkelt ved å be linken åpne i selve 'innholds-framen', men som sagt har jeg valgt å satse på tabeller denne gangen.. Takk:) Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei, det skal gå fint det. Du bruker include("test.php"); der du vil ha det satt inn. -kt Lenke til kommentar
cd-rom Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Hei, det skal gå fint det. Du bruker include("test.php"); der du vil ha det satt inn. -kt Aaah.. Takker! Hadde en følelse av at det var enkelt ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå