Treging Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg trenger litt hjelp med å koble sammen flere Pentum 3 prosessorer. Jeg har et hovedkort som støtter multiprossering, men jeg vet litt for lite om dette.. Det hadde vært kjempe fint om noen kunne hjelp meg med dette ved å gi meg litt mer informasjon.......PS: DET HASTER OG TAKK PÅ FORHÅND!!! Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Øh, hvis du har et dual hovedkort er det vel bare å sette inn en CPU til. Verre er det vel ikke skulle jeg tro. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Nei, ække noe prob d. Funker fin-fint, men hva er vitsen? Lenke til kommentar
arcade Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei! Det er bare å sette inn en ekstra prosessor om hovedkortet støtter dette, men: - Begge prosessorene må være like, dvs. kjøre på samme klokkefrekvens. - Du må ha et OS som støtter flere prosessorer. W2k, XP og Linux gjør dette, men Win9x/Me gjør ikke dette. For å få utnyttet den ekstra prosessoren må programvaren du bruker også støtte dette. Eksempler på programmer som støtter flere prosessorer er Adobe Photoshop, Adobe Premiere og 3D Studio + mange flere programmer innen multimedia genren. Arcade Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hvis du kjøper et gammelt Asus P2B-DS, kan du benytte inntil 2x p3-600 rett i slot`en eller inntil 2X p3/celeron 1.0 ghz Coppermine med slotadaptere. Ved å sette opp systembussen til 112 mhz, vil cpu`ene gå på 1112 mhz. Her er det også innebygd ultra wide 2 scsi kontroller og ultra dma-33 konrollere i HK. Problemet er bare at disse kortene er veldig populære selv om de er gamle, eierne beholder dem i det lengste. Jeg ved det, har et med enkel cpu selv. Derfor kan det være vanskelig å komme over slikt. Asus har forøvrig et tilsvarende kort for dual p4, men dette tror jeg koster over kr.3500. Dette til orientering om det skulle slå feil med hovedkortet du har nå! [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-03-14 14:09 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå