-=CrøM=- Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Når jeg skal benytte meg av Frontpage sin "include" funksjon får jeg bare beskjeden: "This component requires that the page be saved to a web" Hvordan får jeg enablet denne muligheten? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Nå er vel dette PoleCat sitt domene men... Betyr vel bare at du må laste det opp på en server.... Tror nok også denne må ha støte for Frontpage Extensions (feil skrevet?) Hvis det ikke er php eller asp den bruker da..... og da må den jo ha støtte for det.... Så prøv å last opp til en webserver Lenke til kommentar
-=CrøM=- Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Antar at du har rett. Hadde vært en fordel om jeg kunne lage hjemmesida lokalt før man evnt laster den opp. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Antar at du har rett. Hadde vært en fordel om jeg kunne lage hjemmesida lokalt før man evnt laster den opp. Kan jo det, men sånt som php.asp og Frontpage E.... må det da settes op en lokal server for... anbefaler deg at du bruker php includen og kjører easyphp Endret 2. februar 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Når jeg skal benytte meg av Frontpage sin "include" funksjon får jeg bare beskjeden: "This component requires that the page be saved to a web" Hvordan får jeg enablet denne muligheten? Takker på forhånd Hvilken FP-versjon kjører du? Tror at i alt under 2002 måtte siden publiseres så lenge du ikke har fp-ext på din egen maskin. Lenke til kommentar
-=CrøM=- Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Kjører Frontpage 2003 Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Antar at du har rett. Hadde vært en fordel om jeg kunne lage hjemmesida lokalt før man evnt laster den opp. Start IIS i windows om du kjører ASP, regner med det er det siden du bruker Frontpage... IIS er med Win XP Pro Vil anbefale Dreamweaver, PHP og Apache istedet Da kan du teste siden lokalt før du laster opp på en evt. server- Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Start IIS i windows om du kjører ASP, regner med det er det siden du brukerFrontpage... IIS er med Win XP Pro Jepp, så lenge include filen er asp må dette gjøres. Funker det greit om du inkluderer vanlig HTML? Lenke til kommentar
-=CrøM=- Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Antar at du har rett. Hadde vært en fordel om jeg kunne lage hjemmesida lokalt før man evnt laster den opp. Start IIS i windows om du kjører ASP, regner med det er det siden du bruker Frontpage... IIS er med Win XP Pro Vil anbefale Dreamweaver, PHP og Apache istedet Da kan du teste siden lokalt før du laster opp på en evt. server- Jeg har ikke brukt FP i selveste designet av siden (notepad og Dreamwaver) Jeg vill kun benytte meg av FP's include funksjon. Lenke til kommentar
-=CrøM=- Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Jepp, så lenge include filen er asp må dette gjøres. Funker det greit om du inkluderer vanlig HTML? Har testet meg frem med 2 htm filer; index.htm og meny.htm. Samme hva jeg prøver meg på så får jeg samme feilmeldingen. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg vill kun benytte meg av FP's include funksjon. Hvorfor det? Include kan du fikse bedre selv uten FP... Men bra du ikkje har brukt FP til koding, det kan føre til mye smerte! Lenke til kommentar
-=CrøM=- Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Hvorfor det?Include kan du fikse bedre selv uten FP... Men bra du ikkje har brukt FP til koding, det kan føre til mye smerte! I løpet av de siste 2 ukene har jeg pløyd igjennom utallige manualer, websider, forum etc for å lære meg HTML, CSS, Javascript osv. Er ganske trist at jeg stopper ved en enkel(??) "include" funksjon. Må vel bare lete fram en haug med PHP artikler. (Beklager at jeg virker noe tom i topploket, men det kan skyldes at jeg har vært oppe i 20 timer i strekk foran PC'n) Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 litt enkel php include: <? include("mappe/fil.noe"); ?> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Sjekkliste; 1. Ser koden din slik ut? <!--webbot bot="Include" U-Include="mappe/filnavn.html" TAG="BODY" --> 2. Er mappen include-filen og den filen du skal inkludere til, definert som et web-område, og ikke bare vanlig mappe? 3. Hvordan ser includen ut i normalvisning i FP? Får du samme feil her, eller er det bare ved preview i browser/previewvindu? 4. Har du endra noe manuelt i <head>? 5. Hvordan gjør du det egentlig når du legger til siden din? Nå har jeg ikke 2003 på maskinen jeg sitter på atm, og husker ikke om det er helt likt, men bruker du Sett inn > Web-komponent > Ta med innhold > Side...? Kan du evt. legge ved et scrnshot av hvordan problemet vises på skjermen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå