Gå til innhold

Harddisk i gummi


Anbefalte innlegg

Ja.. Har hengt den eine harddisken min (en Maxtor av type bråkete-7200) loddrett opp i gummi strikk inni en papp kartong... I tillegg har eg pakka den litt inn... (ja den er varm.. :w00t:) Har merka at datan "stopper opp" litt avogtil.. kan dette ha sammenheng med at hd'en henger loddrett? Eller kanskje det er fordi den er for varm? Noken so har "erfaring" med å henge opp hd loddrett?

 

edit:rett ska vær rett :blush:

Endret av thomas82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å ha HD'n vannrett sparer du disken for en del "mot arbeid". Den kan selvsagt plasseres akkurat man føler for det, men den estimerte levetiden er beregnet ut i fra en vannrett stilling.

 

VARME derimot er drepen for disken. Det kan fort føre til data tap, enten i from av bad sectors eller en total harddisk crash.

 

Jeg har temp sensorer på diskene mine, og kommer de over 30 grader starter ei vifte som kjøler dem ned. (Har 15k RPMs SCSI disker, så de er litt varmere enn andre disker).

 

Du bør nok sørge for at den disken din får mer luft!

Lenke til kommentar

Kjente litt på hd'en no i sta, og den e glovarm! :devil: hehe får vel pakke den ut igjen ja. . Enkleste måten å støydempe den på er vel å selge den =) . .

 

Men altså.. som jvla halvsame sa so e d jo litt merkelig at LianLi bruker loddrette diskplasser i kabinetta sine viss d e slik at harddiskens levetid minker når den henge loddrett?

Lenke til kommentar

DOOH har sett MANGE servere som har hardisker som står lodddrett. Til og med pakkedataer! I og med av det er en rund skive det er snakk om å få til å rotere blir det tilnærmet lik null motstand. Tviler sterkt på at det har noe særlig å si!

 

Kan ta et eksempel (ikke det beste menne... :) ):

Slik som om windows kommer med feilmeldingen FATAL ERROR,

betyr det jo bare det at Windows er dårlig å at de egenlig vil at

folk skal bruke linux! :thumbup:

Endret av jonhs
Lenke til kommentar
DOOH har sett MANGE servere som har hardisker som står lodddrett. Til og med pakkedataer! I og med av det er en rund skive det er snakk om å få til å rotere blir det tilnærmet lik null motstand. Tviler sterkt på at det har noe særlig å si!

 

Kan ta et eksempel (ikke det beste menne... :)  ):

      Slik som om windows kommer med feilmeldingen FATAL ERROR,

      betyr det jo bare det at Windows er dårlig å at de egenlig vil at

      folk skal bruke linux!    :thumbup:

Linux får lov til å kjøre på den stille IBM'en min :love: Bråke-maxtoren er Windows-hd... (derfor kan eg tillate meg å eksperimentere litt me den..) :green:

Lenke til kommentar

ja, det kan jeg være enig i... dette henger vel kanskje sammen med at jo mer den jobber, jo mer lyd, jo mer varme? Virke logisk for meg hvertfall...:) Har samme HD som deg (maxtor 120). Den henger i strikk loddrett, med en 80mm vifte på laveste mulige speed på.. Da ligger tempen på mellom 22 og 25 grader. Nesten aldri over 28! +at den er stille(ikke viss den er festet med skruer i kabinettet, men festet med strikk vel å merke...)!

 

SAK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...