Gå til innhold

P4, eller AthlonXP ?

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-03-17 21:10, mFaFa skrev:

RDRAM lar seg nesten ikke overklokke i det hele tatt! ........ Poenget mitt; kjøper han P4 + RDRAM får han nesten ikke overklokket......... Og som du selv sier, er RDRAM ingen overklokker.. overklokkingen går altså i dass hvis man kjøper RDRAM. Da sitter man der med en sinnsykt overklokkingsvillig prosessor som man ikke får overklokket fordi man valgte RDRAM!!

Må bare spørre deg hvor du har fått det fra? At om du kjøper RDRAM så kan man ikke overklokke? Jeg har ivertfall overklokket pc en min med 800 Mhz stabilt, og kjører en fsb på 147 mhz. bruker RDRAM! Det eneste som trengs er noen små justeringer så går det helt fint med overklokking med RDRAM en! Ivertfall her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sant, så sant... PC800 moduler er generelt av veldig høy kvalitet, og de fleste klarer PC1066 og PC1200 specs. Hvis ikke så kan du fremdeles kjøre de på PC800 mens du overklokker resten av systemet. Det vil uansett gi bedre ytelse enn DDR.

Lurer på om en del av disse menneskene som uttaler seg om rdram aldri har prøvd det....

Lenke til kommentar

For å være helt presis og ærlig... Vi er egenltig alle idioter som, for det første, gidder å diskutere "om du skal bli muslim eller kristen". Dere sier bare at "jeg får best i 3Dmark, alle oppgir sine idiotiske MHz og tror at MHz er grunnen til alle operasjoner. La meg si det slikt. Fyr opp en Pentium4 1,6 med 256DDR ram og en AthlonXP 1,6ghz med samme antallet ram og test det på ALLE mulige hovedkort med forskjellige harddisker/skjermkort. DA kan vi starte en diskusjon om hva som er best.

Lenke til kommentar

AMD er ikke bare best, men det er også veldig kult. Du støtter en minoritet. Det er like kult som å kjøre dual-boot Linux (rocker kåken med XMMS istedet for Winamp) og WinXP (i tilfelle mamma skulle komme innom). Kjøper du en Athlon, sparer du noen kroner, pluss at du får draget på damene.

Lenke til kommentar

Quote:

Skjønner vi ingenting? For det første er ikke RDRAM "mye bedre" lenger. Det finns DDR333 minne nå, og chipsettene blir bare raskere og raskere. Minneprisene er ganske like, men RDRAM hovedkortene er dyrere (som nevnt tidligere i tråden)..

RDRAM lar seg nesten ikke overklokke i det hele tatt! Poenget var at hvis fyren som startet tråden skulle kjøpe P4, så kjøpte han den pga. ekstremt gode overklokkings-egenskaper. Skulle han ikke overklokke P4'en, ville det ikke lønnt seg å kjøpe den uansett. Da ville Athlon XP vært bedre!

Poenget mitt; kjøper han P4 + RDRAM får han nesten ikke overklokket. Dette pga. multiplier på Pentium er og forblir låst. Samme pokker. Derfor er FSB overklokking eneste alternativ. Og som du selv sier, er RDRAM ingen overklokker.. overklokkingen går altså i dass hvis man kjøper RDRAM. Da sitter man der med en sinnsykt overklokkingsvillig prosessor som man ikke får overklokket fordi man valgte RDRAM!!

Konklusjon: han må kjøpe hovedkort som er knall på overklokking (gjerne ABit) og DDR333 minne.. da blir det andre boller!
:grin:

Du har neppe bygget eller brukt et p4 system med RDRAM noen gang. De fleste PC800 moduler klarer PC1066 og PC1200 uten problemer. Da snakker via altså om 533 og 600mhz fsb, som burde være mer enn nok for overklokking. Har bygget to systemer med rdram, og maskinen som brukte samsung brikker klarte høyest fsb. Begge klarte dog PC1066 specs uten problemer.

Lenke til kommentar

Ja, du fortrekker sikkert Lada fremfor Porche.

Lada er jo en sikker bil fordi den er treg..

:smile:

La være slike poster, blir bare mye drittslenging.

La oss heller glede oss over at konkurransen mellom amd og intel kommer oss tilgode.

La de som har cash kjøpe det beste, og la budsjettkara nøye seg med kanskje litt mindre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Uansett hva som er best av XP og P4 så er forskjelden SÅ liten at det ikke er markbart i nesten noen programmer og spill, det er også mye hovedkort å ram som bestemmer hvor god prosessoren er, alt er ikke opp til hastigheten på prosessoren. fks, nesten alle intel hovedkort har intregrert lyd kort, det er synd, nesten alle amd hovedkort har 6 pci slotter, bra, osv...

holder selv en knapp på amd athlon xp

Lenke til kommentar

I used to be an amd fan, men nå er jeg DRIT lei av AMD/VIA. Masse driverkrøll og kræsj og klikk og fa*nskap!! Ytelse er en ting, men jeg HATER oppsett som er ustabile til enkelte tider!

Så hvis du er en av dem som ikke gidder å oppdatere drivere og masse shit hele tida for at det ikke skal klikke, burde du satse på P4. Hvis ikke, kjøp AMD!

Jeg skal ihvertfall i nærmeste framtid bygge meg ett nytt oppsett som kommer til å bestå av bl.a. P4 Northwood

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...