Gå til innhold

Pc-en reebooter når den vil! - Hva er galt?

Anbefalte innlegg

Har vært veldig fornøyd med pc-en. Men i det siste har den begynt å reeboote plutselig. Dette skjer både mens jeg er ute i Windows og mens jeg spiller. Hva kan være galt. Hk-et? Noen andre som har samme hk og problem? Kan evt. en Bios oppdatering hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med tempen på CPU? har den plutselig økt? (gradvis og for den saks skyld)

har du sett inni maskina? kanskje på tide å rense cpu vifta og ribba for dritt og lort?

samme gjelder skjermkortet..

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med at pc-en rebooter når den vil. Eneste forskjellen var at PC-en min _aldri_ reboota når jeg spilte. Jeg hadde et Abit BX133-Raid hk, og det var det som var problemet for meg i alle fall. Jeg hadde en p3-800 på den, men den reboota selvom jeg prøvde med en gammel prosessor (celeron 400). Når jeg bytta tilbake til det HKet jeg hadde før (Jetway 7BXAN) var problemet borte.

Lenke til kommentar

Sett ned busfrekvens og CPU klokkehastighet til standard nivå og test.

Når du har trimmet redskap må du regne med ustabilitet.

En annen sak er OSet. Du skal jo ikke se bort i fra at du har instalert et eller annet lurt som windows ikke helt takler. Har du fabrikk instillinger på maskinvaren, vil jeg tro at 99% av alle tilfeldige krasjer skyldes OSet.

Jeg satt å så på en video snutt i Windows Media Player her om dagen, og plutselig gikk hele Windows 2000 rett ned. Fint med god integrasjon mellom OS og programvare sier nå bare jeg :wink:

Filmen lot seg selvsakt uproblematisk vises under linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...