Gå til innhold

Lian Li 6070B trenger innmat...! (20k)

Anbefalte innlegg

Alle flinke pc-byggere er herved innvitert til å gi forslag / råd om å bygge en RASK MEN STILLEGÅENDE maskin som i hovedsak brukes til å jobbe med i Photoshop(store filer, opp til 50-60 MB), jobbe med flere siter på nett og vanlig kontorarbeid. Ikke spill. Kostnadsnivå opp til 20.000,- uten skjerm.

Har pr. i dag en Lian Li 6070B kabinett, svart, uten strømf. - resten trenger jeg hjelp til !

Kan evt. trenge hjelp til selve byggingen også - noen som bor i Oslo som føler seg

kompetent til dette ?

Kom igjen, vis hva dere går for...!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...hovedsak brukes til å jobbe med i Photoshop(store filer, opp til 50-60 MB), jobbe med flere siter på nett og vanlig kontorarbeid. Ikke spill.

Du kommer langt med rundt 10.000 (hvis ikke kostnaden til Photoshop er med i regnestykket da).

...jatakk...hvor langt da...?

Litt mer konstruktiv og presis tilbakemelding ønskes !!

Lenke til kommentar

Kan prøve å sette opp et lite alternativ.

- Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 Kr. 2595,-

- Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA Kr. 1773,-

- Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA Kr. 1050,-

- 2 Stk. Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA Kr. 2302,-

- Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Kr. 2297,-

Samlet pris kr. 10018,-

Til den prisen kan man sikkert også vurdere et AMD Athlon 64 system.

Kan begynne med dette, vet ikke hva annet du trenger/har behov for. Hvis du også vil ha en maskin som kjører alt av spill smooth så må du nok legge ut litt på et høvelig skjermkort, men vet ikke dine behov så derfor har jeg utelatt dette forløpig. Eventuelle andre ting som cpu-kjøler/brenner/mus/tastatur/etc. må også legges under hvilke behov du har.

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar
Kan prøve å sette opp et lite alternativ.

- Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 Kr. 2595,-

- Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA Kr. 1773,-

- Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA Kr. 1050,-

- 2 Stk. Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA Kr. 2302,-

- Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Kr. 2297,-

Samlet pris kr. 10018,-

Til den prisen kan man sikkert også vurdere et AMD Athlon 64 system.

Kan begynne med dette, vet ikke hva annet du trenger/har behov for. Hvis du også vil ha en maskin som kjører alt av spill smooth så må du nok legge ut litt på et høvelig skjermkort, men vet ikke dine behov så derfor har jeg utelatt dette forløpig. Eventuelle andre ting som cpu-kjøler/brenner/mus/tastatur/etc. må også legges under hvilke behov du har.

Takker !

Ettersom det er snakk om jobbing med Photoshop må jeg vel ha et BRA skjermkort - hvilket ?

strømforsyning/kjøler, kjøler til hovedkort (?), bra DVD / CD brenner, nettverkskort + + + ...

Har aldri bygget en PC selv - derfor trenger jeg hjelp av kyndige for å få en KOMPLETT maskin som er TYST og EFFEKTIV.

BESTE forslag blir belønnet med et V.I.P medlemskap på hotnot.no !!

Lenke til kommentar

Hentet fra Komplett.no

EPoX EP-8HDA3+ Hovedkort for Socket 754 1255 kr

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz BOXED 2595 kr

Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB 2543 kr

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 2300 kr

2x Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 2132 ke

Gainward GeForce FX5950 ULTRA 256MB DDR 4118 kr

Sum: 14943 kr

Så kan du investere i DVD-brenner, vannkjølig og slitt annen stasj fra Microplex.

Lenke til kommentar
Skal du kun bruke maskina til bildebehandling o.l. ville jeg gått for et Matrox kort da de har mulighet for opptil 3 skjermer samtidig, men hvis du skal kunne spille på pc'en så må du nok ha et ATI radeon 9xxx eller Nvidia kort.

Har lest at nVidia er bedre enn Ati når det kommer til billedbehandling. Brukes ikke Matrox bare når det er 2D modellering, sånn avansert. Holder ikke nVidia til PS, mener da det.

Lenke til kommentar
Skal du kun bruke maskina til bildebehandling o.l. ville jeg gått for et Matrox kort da de har mulighet for opptil 3 skjermer samtidig, men hvis du skal kunne spille på pc'en så må du nok ha et ATI radeon 9xxx eller Nvidia kort.

Har lest at nVidia er bedre enn Ati når det kommer til billedbehandling. Brukes ikke Matrox bare når det er 2D modellering, sånn avansert. Holder ikke nVidia til PS, mener da det.

Vet egentlig ikke helt hva som vil være det beste. Er vel kanskje lurt å satse på et kort som man også kan bruke til spill.

BTW gratulerer med 1000-poster eiriksen!

Lenke til kommentar
Til den prisen er det da nesten nødt til å bli et dual Opteron oppsett :yes:

...og det betyr...-: ??

2x AMD Opteron 242/244

Dual socket 940 mobo

ECC/REG RAM osv. ++

Når du har så mye penger å bruke på en PC, så blir det svære saker :)

Lenke til kommentar

Fra Komplett

117321 Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 - 1 716,22

117443 Abit IC7 Hovedkort for S478/800mhz - 1 178,44

122681 Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 2 stk - Total: 1 752,70

120066 Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR - 3 635,45

119057 Corsair TWINX1024-3700 1024MB Platinum - 2 410,59

121052 Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort - 341,24

Total: 11 034,64

Fra Microplex

Fortron/Source, 400W, ATX12V - 795,00,-

Zalman chipsetkjøler m/kjølepasta - 65,00,-

Total: 11 894,64

Om du trenger mus\tastatur er Microsoft Intelli Mouse Explorer 3.0 god evt. 4.0. Logitech Internet Navigator er et bra tastatur, unntatt F-tastelåsen ;)

Med vennlig hilsen

Fredrik

Edit: Chipsetkjøleren er så du slipper den irriterende chipsetvifta :p

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er jo ikke akkurat noe man har behov for... Synest det blir litt feil å kaste vekk så masse på noe man ikke klarer å utnytte.

Om du skal arbeide med filer på 50-60 mb i Photoshop skal du ha en _sinnsykt_ kraftig maskin. Spesielt hvis du skal zoome inn og se på detaljer. Tror Dual Opteron er perfekt jeg.

Lenke til kommentar

Takk for alle bra svar og kommentarer så lang - masse nyttig info og kunskap å ta med seg !

Likte spesiellt fredrikrb sitt innlegg - detaljert og nøyaktig så at en amatør henger med -:

Har forresten Logitech Bluetooth / Mediapad / MX 900 som jeg er mer enn fornøyd med.

Lenke til kommentar

Når jeg hører om det med Dual opteron får jeg bakoversveis, er virkelig det så krevende? greit det var store filer men.

Takk misster, hyggelig å høre at jeg kan være til hjelp... Lykke til med pc valg..

hotnot var tøft :cool:

Edit: Oh my god, på www.quad.no kommer det jo på 11k bare for dual amd opteron hovedkort og cpu. Tror det var for to cpuer :p

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Er jo ikke akkurat noe man har behov for... Synest det blir litt feil å kaste vekk så masse på noe man ikke klarer å utnytte.

Om du skal arbeide med filer på 50-60 mb i Photoshop skal du ha en _sinnsykt_ kraftig maskin. Spesielt hvis du skal zoome inn og se på detaljer. Tror Dual Opteron er perfekt jeg.

Sitter selv å jobber med photoshop. Ofte med filer opptil 100MB. Har for tiden en xp2800 Barton som takler dette lett så skjønner ikke hvor du tar det fra at man må ha et system til 5 ganger prisen jeg har betalt for det for å jobbe med photoshop. Vil tro at med avansert videoredigering vil man merke ytelsesforskjellen mye bedre. Tror ikke det er lurt å kaste vekk så masse på et slikt system slik som prisen er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...