Gå til innhold

iPod mini?

Anbefalte innlegg

Hei,

Et familiemedlem skal til USA nå, og tilbydde seg å kjøpe med seg en mp3 spiller.

Jeg har valget mellom iPod Mini (1750 kr) eller vanlig iPod med 15GB (2150 kr)

Prisforskjellen er ikke astronomisk, men jeg vet ikke om jeg har bruk for så mye plass. Den skal ikke brukes til backup av divxer uansett. Bare til musikk.

Hva bør jeg gå for?

Noen som har positive og negative synspunkt om begge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg valgte meg vanlig Ipod, men minien er jo ikke her før i april.

Vet ikke om statene faktisk har den enda.

Hvor mye musikk har du?

jeg valgte 15GBen selv om jeg sikkert ikke får plass til så mye uansett. :love:

iPod mini kommer til statene i starten av Februar. Jeg ville valgt den hvis jeg ikke hadde hatt en stor musikk samlig. Samtidig er minien i farger også da, som gjør den enda finere :D

ahpadt

Lenke til kommentar

Hvis det er utseende det kommer an på synes jeg iPod mini'en scorer endel høyere enn iPod'en, kansje det kommer av at jeg har iPod selv og er lei av den :roll:

I tillegg er jo iPod mini mindre fysisk enn iPod'en, og det burde jo være med i betraktningene, batterilevetid vet jeg ikke noe om, men det står sikkert på apple's hjemmesider.

Om du ikke har bruk for 20-40GB med lagringsplass så ser jeg ikke noen grunn til å ikke velge iPod mini, selv bruker jeg ikke mer enn 5GB på iPod'en min.

Uansett lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
har hørt noen rykter at iPod Mini ikke tåler temp under 0 grader, kanskje litt dumt for dette svin kalde Norge :p

jeg har selv 10 GB iPod og har hatt den ute i -10, den klarer seg godt :thumbup:

Ja.

Skjønner ikke alt dette oppstyret som kanskje har skjedd med 2-3 personer her på forumet. Personlig har jeg ikke hatt no problemer med dette enda..

ahpadt

Lenke til kommentar

Skjønner ikke noe jeg heller. Vi prater tross alt om litenog intrikat elektronikk.

Hvor mange er det som sitter på en krakk i Frognerparken i -10 og skriver i Word?

Det aller meste av elektronisk utstyr med bevegelige deler går istykker i kaldt vær. Spesielt når det står at de ikke skal brukes i kaldt vær.

Men å ha de i innerlomma på vinterjakka, det er greit, for der er det jo 37 grader.

Lenke til kommentar
har hørt noen rykter at iPod Mini ikke tåler temp under 0 grader, kanskje litt dumt for dette svin kalde Norge :p

jeg har selv 10 GB iPod og har hatt den ute i -10, den klarer seg godt :thumbup:

man har seff ipoden i jakkelomma, og der er det varmt nok for ipoden :D

Lenke til kommentar

Jeg sendte familien min til USA for å skaffe meg en Ipod-mini. Syns det er viktig at den har en liten fysisk størrelse samtidig. Vet ikke hvor gamle dere er, men husker den tiden mobilen ble mindre og mindre... da betalte man masse penger for å få den 1 cm kortere på 1 side osv.

Har sikkert en mp3 samling som er større en 5 GB, men jeg trenger jo ikke å ta ALT med meg hele tiden. Kan jo bare bytte ut ting jeg ikke hører på. Er jo tross alt snakk om ca 1000 sanger.

Hadde sikkert greid meg med 512 MB også...

Lenke til kommentar
Hummmm...

Jeg kunne levd med slike priser :eek:

Jeg og :dribble:

Virker som om at USA er billigst på det meste av elektonik/pc saker i forhold til Norge..

Bare synd at det koster så mye å frakte det fra USA :(

Norge er svinbillige i forhold til antakelig alle land i hel verden, når man tar med inntekt, på elektronisk utstyr, om du trekker fra momsen på norkse varer er du nede på USA-pris på null komma svisj (USA-prisene er uten moms).

AtW

Lenke til kommentar
Norge er svinbillige i forhold til antakelig alle land i hel verden, når man tar med inntekt, på elektronisk utstyr, om du trekker fra momsen på norkse varer er du nede på USA-pris på null komma svisj (USA-prisene er uten moms).

AtW

Men så har jo noen av statene i USA veldige lave tax så prisen kommer tilnærmet lik ned på den prisen der.

Lenke til kommentar

AtW

Men så har jo noen av statene i USA veldige lave tax så prisen kommer tilnærmet lik ned på den prisen der.

Så enig, så enig.

Lenke til kommentar

AtW

Noen av statene ja, mye er billigere i utlandet, men datautstyr synes jeg nesten ikke man kan klage på i norge, jeg gøler meg overbevist om at vi antakelig er det landet i verden der man må jobbe minst for å kjøpe en gitt datakomponent. Det sier jo litt at om man trekker fra momsen er den faktisk billigere i norge.

AtW

Lenke til kommentar

Takk for all tilbakemelding.

Ja, Ipod mini er tilgjengelig i USA.

Har hørt folk klage på at den er nesten like dyr som ipod vanlig.

Min kommende mp3spiller skal brukes mye til trening, men også til hverdag, så vil det lure for meg være å gå for en ipod mini, siden den er 1cm+ kortere på lengde/bredde, pluss at den veier 100 g? (standard veier 150g)

Lenke til kommentar
Takk for all tilbakemelding.

Ja, Ipod mini er tilgjengelig i USA.

Har hørt folk klage på at den er nesten like dyr som ipod vanlig.

Min kommende mp3spiller skal brukes mye til trening, men også til hverdag, så vil det lure for meg være å gå for en ipod mini, siden den er 1cm+ kortere på lengde/bredde, pluss at den veier 100 g? (standard veier 150g)

Tror du ville blitt veldig godt fornøyd hvis du fikk deg en iPod mini..

ahpadt

Lenke til kommentar

Av min store skuffelse så har jeg ikke fammen min greid å skaffe seg Apple Ipod Mini der borte. :( Hevder at Apple har leveringsproblemer... vet ikke om det er sant eller ikke, men nå får jeg da kanskje ikke mini :( Må jeg kanskje likevel gå for Ipod Large da... ikke så ille det heller... men nå hadde jo jeg egentlig lyst på en mini

Lenke til kommentar
Av min store skuffelse så har jeg ikke fammen min greid å skaffe seg Apple Ipod Mini der borte. :( Hevder at Apple har leveringsproblemer... vet ikke om det er sant eller ikke, men nå får jeg da kanskje ikke mini :( Må jeg kanskje likevel gå for Ipod Large da... ikke så ille det heller... men nå hadde jo jeg egentlig lyst på en mini

På www.apple.com så står det hvor alle Apple butikkene er, så hvis de er i en stor by så kan det fortsatt være håp! GOGO! :thumbs::green:

Lenke til kommentar

Har du sett bilde av de to sammenlignet med hverandre? Det er ikke store forskjellen, det er som apple sier: small og mini :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...