agvg Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Nå bruker jeg den riktignok ikke som tp-kabel, men som forbindelse mellom splittern (står i nabohuset) og adsl-modemet (hos meg). Vel, da er det jo vanskelig og vite om det duger i og med du bare bruker den som en telefonledning. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Ethernen 10baseT og 100baseT benytter par 2 og 3.par2= pinne 1og2 par3= pinne 3og6 Vil det da si at du nå er enig i ALT i mitt første innlegg Toolshed ?? Nei, det der er fremdeles så feil som du får det, og jeg har aldri fått det helt bekreftet at 1000 Mb benytter seg av 4 par. Jeg tror kanskje jeg bare skal teste selv... Lenke til kommentar
AK2 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Vi har begge like stor tro på egen kunnskap. Jeg skal være den første til å legge meg flat hvis jeg tar feil.... Lykke til ! Forventer å høre fra deg igjen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Ja, par 1 er pinne 4 og 5 i pluggen, den er derimot på pinne 1 og 2 i en modularkontakt. Par 2 er pinne 1 og 2 i en plugg, mens den er pinne 3 og 4 i en modularkontakt. Par 3 er pinne 3 og 6 i en plugg, pinne 5 og 6 i en modularkontakt. Par 4 er pinne 7 og 8 i både plugg og kontakt. Lenke til kommentar
AK2 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Ja, par 1 er pinne 4 og 5 i pluggen, den er derimot på pinne 1 og 2 i en modularkontakt. Par 2 er pinne 1 og 2 i en plugg, mens den er pinne 3 og 4 i en modularkontakt.Par 3 er pinne 3 og 6 i en plugg, pinne 5 og 6 i en modularkontakt. Par 4 er pinne 7 og 8 i både plugg og kontakt. Forstår egentlig ikke hva du mener med dette innlegget (virker ikke som du har lagt deg flat..), men Flott !!. Endelig har du skrevet noe riktig. Det vesentlige av dette ble forøvrig også nevnt i MITT FØRSTE INNLEGG. 1. Alt her har handlet om RJ45-plugger (dette ble også påpekt i MITT FØRSTE INNLEGG) Ikke prøv å snakk deg bort med modularkontakter. 2. Du har bl.a. skrevet: .......Så vidt jeg har forstått benytter ikke 1000 Base T seg av mer enn to par, og annet av ethernet benytter seg ikke av par to. Par 1 (4 og 5) og par 3 (3 og 6) blir brukt. FOR SISTE GANG: GLEM PAR 1. Stoler du på Cisco ??? pinout fra Cisco (pdf) Nå gidder jeg ikke mer. Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 En liten "How To" og litt teori HOW TO MAKE YOUR OWN CAT 5 TWISTED-PAIR NETWORK CABLES Så får trådstarter litt hjelp til å gjøre det selv også. (om han ikke allerede har gjort det) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) *slettet* Endret 4. februar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå