Gå til innhold

Nytt Hoverkort, ram og skjermkort?!

Anbefalte innlegg

Saken er slik:

Jeg har en Xp2000

Skjermkort GF4Ti4400 64mb 4xAGP

1 gb SD-ram :scared:

2 x 120 Gb harddisk

Jeg hadde tenkt å legge i et par tusen lapper ++++ For å skaffe meg nytt Hovedkort, ram og kanskje et skjermkort vist det lønner seg. Om det kanskje

lønner seg heller å kjøpe 1 GB DDR-ram. Jeg bruker den som spill pc å holder

ofte på med ap7.0 tror jeg skal sjekker ut Coraldraw eller hva det nå het.

Over til pc'n, Jeg får kjøpt en Xp 2600 Barton fra en kompis.

Hadde tenkt med et brukbart HK som har fsb 400mhz og støtter 333mhz ddr-ram.

Så legger jeg fantasien over til dere ;) Skal jeg kjøpe nytt skjermkort når jeg har ca 2.5k eller skal jeg kjøpe 512 mere ddr-ram.. Eller holder det med 512.

På forhånd takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her ja, begynner det å komme noe.. Et skjerm kort for 2k

Det kjøper jeg ikke nå affal ;) hehe, skal kanskje på TG vist penga er det oxo.

Så tror nok Skjermkortet kommer i sommer. Men er litt i tvil på den ram tingen, jeg gamer faktisk litt BF. Men gamer Cs/wc3 mest DoD oxo ;)

Får se om noen flere ha synspunkt på saken..

Lenke til kommentar

118398 Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

- nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394-Demo1 På lager: 8 591,51 591,51

2 stk

114948 Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200

- 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns På lager: 20-49 1 027,39 2 054,78

Avg.: 0,00

Totalt: 2 646,29

Plukka fra komplett. Da har du ett konge oppsett som vil klare alt du kan gi det og litt til. Skjermkortet ville jeg venta med å bytte, da det ikke er altfor sucky enda. Spar opp 2000,- og kjøp skjermkort da i stedet.

Lenke til kommentar

Spiller du mye Battlefield er 1gb ram viktigere enn rått skjermkort, ser nå at du har gf4 ti som yter helt greit i dx8.

Ville vært litt forsiktig med å kjøpt demokort hos komplett, min bror bestilte et nf7s-v2.. Først fikk han et annet abit kort, han ringt å klagde. En uke senere fikk han et nf7-v2 (altså uten sata kontroller) dette var i tillegg helt dødt.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Battlefield 1942 er cpu krevende,men 1024ram for og spille det !

har prøvd både doom 3(beta,alfa) og hl 2 med 512 uten problemer med lite minne.

Nå har jeg akkurat tatt ut en 512mb brikke fra maskina min, så har nå 512mb minne.. Battlefield går ikke like smooth nå som det gjorde med 1gb. Cpuen min er en x2600@3200. Så minnet har en hel del å si i bf1942.

Lenke til kommentar

ok..Begynner å se at det koster litt ;) blir jo en total sum på 3.1k siden jeg kjøper en Xp2600 barton fra kompisen.. Jaja, får jo affal en fedt pc. Å jeg skal utvide den til sommeren. Får se om jeg velge 1gb.. Kan heller kjøpe den seinere ..

Takk takk for bryet dere som har svart =) Tar gjærne mot flere synspunkt.

Lenke til kommentar
ok..Begynner å se at det koster litt ;) blir jo en total sum på 3.1k siden jeg kjøper en Xp2600 barton fra kompisen.. Jaja, får jo affal en fedt pc. Å jeg skal utvide den til sommeren. Får se om jeg velge 1gb.. Kan heller kjøpe den seinere ..

Takk takk for bryet dere som har svart =) Tar gjærne mot flere synspunkt.

Husk å kjøp pc3200 minne så du kan overklokke litt.. Klarer ganske sikkert minst xp3200 med en barton 2600+.

Lenke til kommentar

Har funnet ut nå at jeg skal ha Asus sitt Delux kort. Og TwinMos dual pack 512. Siden Hovedkortet kjører raid på de ram bussene. så får bare vente til noe kommer på et knall tilbud ;)

takk for hjelpen .. Å vist noen mener jeg har helt feil så vis meg hva som er rett ;)

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...