Gå til innhold

Ati Radeon 9600 til Cl1557

Anbefalte innlegg

Til dere som har fått WB sin cl1557....

Hvilken driver bruker dere.

Jeg innstallerte den som kom med cd'en fra wb, men lurer på om det finnes noen bedre der ute?

Og en annen ting.

Når jeg plugger i svhs kabelen til tv, skifter maskinen oppløsning. Det suger egentlig, men greit nok om det ikke er noe å gjøre med det, men det som bugger meg er at jeg ikke får se videoen på tv'en. Hadde dette problemet før på min desktop med nvidia geforce ti 4200, men inni settingen kunne man hake av på fullscreen second display...

Noen tips?

Endret av williamthebloody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som har fått WB sin cl1557...

Jeg innstallerte den som kom med cd'en fra wb, men lurer på om det finnes noen bedre der ute?

Og en annen ting.

Når jeg plugger i svhs kabelen til tv, skifter maskinen oppløsning. Det suger egentlig, men greit nok om det ikke er noe å gjøre med det, men det som bugger meg er at jeg ikke får se videoen på tv'en. Hadde dette problemet før på min desktop med nvidia geforce ti 4200, men inni settingen kunne man hake av på fullscreen second display...

Noen tips?

Du kan bare vise motion picture ellerno i en av skjermene står det en plass..

På displays har du 2 knapper der du kan velge primary og secondary.. du må velge tven som primary for å få visst film på den.. og pc skjermen som secondary..

Lenke til kommentar
Til dere som har fått WB sin cl1557...

Og en annen ting.

Noen tips?

Du kan bare vise motion picture ellerno i en av skjermene står det en plass..

På displays har du 2 knapper der du kan velge primary og secondary.. du må velge tven som primary for å få visst film på den.. og pc skjermen som secondary..

Takker for respons...

Skal teste når jeg kommer hjem.

Men syntes det er ganske dårlig at man ikke kan clone og få vist videoer på begge skjermer....

Lenke til kommentar
Jeg bruker Omegas siste drivere, basert på Catalyst 4. De fungerer så langt ypperlig. www.omegacorner.com

har du testa om de er dårligere eller bedre? ifølges ati sine egne sider skal du helst ikke bruke catalyst driverne til notebooks står det, men heller de som følger med pcen..

Lenke til kommentar
Jeg bruker Omegas siste drivere, basert på Catalyst 4. De fungerer så langt ypperlig. www.omegacorner.com

har du testa om de er dårligere eller bedre? ifølges ati sine egne sider skal du helst ikke bruke catalyst driverne til notebooks står det, men heller de som følger med pcen..

Omega driverne er supre de, man bak de har fiksa så de kan brukes på alle notboks osv. Dette kan du selv også gjøre med catalyst driverne med noen registry endringer, men kjekt at det er fiksa, samt alt er tuna for bra ytelse.

Skal du bruke laptop produsentens driver, vil du sitte med en fra sommeren 2003 eller noe, sjeldent noe spesielt. Og jeg har enda ikke sett så mange oppdatreinger. Omega oppdateres ca 1 uke etter catalysten kommer ut, og vil da ha mange mindre feil i nye spill og mye nytt i seg.

Lenke til kommentar

Omega driverne ja...

Brukte de en god stund på min Mob. raedon 9000, men fant ut at disse ikke funker bra sammen med powerplay (uansett blir det KUN 16 bits farger om powerplay har blitt aktivert en gang! Uansett!! :devil: )

Så nå bruker jeg DNA-drivers. Ikke fullt så bra tweaka, men de gjør jobben bra nok! (Så slipper jeg irritasjonsmomentet med 16 bits farger.)

Sjekk på http://www.dna-drivers.nl/ for disse driverne!

Lenke til kommentar
Hei igjen....

Lurte på hvilken versjon jeg skal laste ned av omega driveren?

2514 eller 2633

Hva operativ system har du da?

25.14 er for Win2000/WinXP

26.33 er for Win98/WinME

Det FRØYS nedover ryggen min når jeg leste dette :p

Sorry at jeg pirker, men jeg bare måtte hehe.

Det heter hvilket.

Bare et vennlig råd! :)

EDIT: Hmm, ser siggen din. :blush:

Sorry!

Endret av Naits
Lenke til kommentar

er selv beta-tester for dna-driverne og det er endel problemer med dem til bærbare,har ennå ikke funnet en uten et eller annet tull. vil si de funker noe bedre enn omega sine, men jeg vil anbefale å gå på www.driverheaven.net, laste ned mobility modder, og mod vanlige catalyst fra ati. hos meg bruker ihvertfall det å gi best resultat.

Lenke til kommentar
Hei igjen....

2514 eller 2633

26.33 er for Win98/WinME

Det heter hvilket.

Sorry!

Tror ikke feil bruk av hva/hvilket har noe med dysleksi å gjøre.

Lenke til kommentar
Hei igjen....

2514 eller 2633

26.33 er for Win98/WinME

Det heter hvilket.

Sorry!

Tror ikke feil bruk av hva/hvilket har noe med dysleksi å gjøre.

Og min dyseleksi har med dette og gjøre?

Jeg trode seriøst dette var et tekninsk forum, jeg prøver og hjelpe folk best jeg kan. Men hvis mine skriver vansker skal bli et stort problem vurderer jeg og legge opp.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Uansett, la oss holde oss til emnet her. Beklager avsporingen.

Det heter hvilket i den sammenhengen uansett :p

Trodde kanskje at dysleksi hadde noe å si. Jeje, min feil. :)

EDIT:

For all del MrNielsen, jeg setter pris på din hjelp, ikke tvil på det!

Men, jeg tenkte bare jeg skulle gi et vennlig hint om at det er hvilket og ikke hva.

Jeg har sett så mange eksempler her på forumet med det, at jeg tenkte det er bedre du får et lite vennlig hint, enn at en eller annen fjortisen skjeller deg ut med sine millioner utropstegn og SMS-språk. (om du skjønner hva jeg mener :p)

Fortsett med det gode arbeidet ditt! Vi setter alle pris på det, det er jeg sikker på!

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...