FJERNET111 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Mange bra oppskrifter her... Passet bra siden planen var å lage toast seinere i dag Lenke til kommentar
electronicmalfunction Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Den nye pizza-dressingen fra Idun (tror jeg) med tomat fungerer veldig bra på toast! Den fungerer på det meste IMO. Selv har jeg begynt med den på både pølser og toast . Fin erstatning for å måtte rappe pølsedressing fra grillen Mange fine oppskrifter her ja. Ser ut som min kokkesjel våkner Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Her må det jo nevnes en ting da.... Toast er mye bedre i panna, eller ordentlig jern. Ikke toastjern, men jern av samme type de slenger pølsebrødene i på Shell & co. Personlig bruker jeg et gedigent jern med plass til 6 toast av gangen. Selve toasten består av (fra bunn): brød (bruker helst grovt her, Vikingbrød f.eks) smør ketchup (Idun rød vanlig type) gulost (Norvegia, vanlig type) kokt skinke krydder (grillkrydder, sort pepper, sitronpepper) mer ost ketchup (må ha "lim" mellom ost og brødet) brød stekes i gulljernet, eller panna. Voilà! Pleide også å fryse ned 20-30 toast til senere, men har funnet ut at jeg spiser så mye toast da, så jeg sluttet. Trenger variasjon også. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 vet ikke om dette blir bra i toast eller panne eller noe som toaster det, men her er min oppskrift brød, enten loff eller åsmundsen ferdigoppskjært (firkanta versjonen) smør (soft light) ost (norvegia) salat (kinakål tror jeg, alt etter smak) paprika (gul) ost smør brød smør ost salat paprika ost smør brød med andre ord en ganske høy greie, men med fersk brød så.... blir vanskelig å toaste pga høyden Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) En av mine favoritter: Ost & skinke såklart! Det enkle er ofte det beste Endret 2. februar 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 vet ikke om dette blir bra i toast eller panne eller noe som toaster det, men her er min oppskrift brød, enten loff eller åsmundsen ferdigoppskjært (firkanta versjonen) smør (soft light) ost (norvegia) salat (kinakål tror jeg, alt etter smak) paprika (gul) ost smør brød smør ost salat paprika ost smør brød med andre ord en ganske høy greie, men med fersk brød så.... blir vanskelig å toaste pga høyden Ikke noe problem for jernet mitt det her. Skal testes imorra. Må bare handle inn godvarene først! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg har forøvrig kjempejern.... Helt sant... Tror det er fra Elram.... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Egentlig et klasssisk ostesmørbrød, men fungere brukbart med toastjern også. Men viktig å varme jernet godt på grunn av ananasen som kjøler ned en del. Dersom jernet ikke er skikkelig varmt blir brødet svidd før osten har smellet skikkelig. Skive Smør Sennep Skinke Ost Sennep Annanas Sennep Ost Skinke Sennep Smør Skive Mat! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Liker best denne jeg: To loff skiver 1 skive skinke 1 skive ost, gjernenorwegia. Taffel ost pimento Slenges inn i toastjernet, når det er ferdig legg masse rødløk i ringer på toppen, anbefales! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 *Glede seg til hybel-liv om et par år!* (BTW: Lord_linus, du har FET signatur) Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Kom på en ting til. Hvis du bare har ost og smør, så legg ost mellom to brødskiver og ta på smør på utsiden av brødskivene. Så får du en fin og god skorpe Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 1 egg1masse sukker 1ts. kanel 1pitteliten dæsj melk 1. Visp ihop til eggedosiskonsistens og dypp skivene (type grov) i eggesukkerkanelmedmelksomervispaihoptingen 2. Hiv i jernet Høres ut som "Arme riddere". Enda bedre i panna. Og ta på jordbærsyltetøy når de er ferdig stekte....mmmmm... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Fikk endelig tak i britisk sennep idag. Har dere ikke forsøkt det: Løp og kjøp med en eneste gang! Bare herrrrrrlig å kjenne eddik og sennepssmaken lirke seg opp til nesa og sette tårekanalene i full sving! EKSTRA lekkert når det er toasted. EDIT: Satvign. Endret 4. februar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Dette er mer dessert/ godteri en mat : Elvis favoritt : 1 moden banan 2 skiver loff 3 spiseskjeer peanøttsmør 2 spiseskjeer smør, margarin funker ikke Rist skivene lett. Mos banan og bre på den ene skiva, bre peanøttsmør på den andre. Klæsk sammen og stek i smeltet smør, på begge sider, i stekepanna til gylden og fin. Snitt diagonalt og nyt. For en ekstra touch kan du smøre nugatti på peanøttsmørsida. Også snadder er å legge imellom noen strimler med stekt bacon ( IKKE hvis du har tatt på nugatti) . Så vidt jeg husker klokka Elvis ut på 200kg+, så noen slankemat er det ikke. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Toast skal IMO være enkelt: Så her er min oppskrift Loff/brød Smør Krydder Ketchup Salami (el. grillpølse i små biter, kjøttkake.. whatever) Ost (evt. bifftomat) Sennep loff/brød Enjoy! Endret 4. februar 2004 av orcblood Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 hm.... her var det mye rart selv har jeg en enkel versjon: 1. brød(smartclub-brød er best) 2. salami eller pepperoni 3. jarlsberg gulost 4. masse pizzakrydder! (eller oregano, pizzakrydder er best) stek til den blir sånn halveis gyllen, og osten er like før den stivner Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) nr 1 Du tar 2 skiver brød (kneip) smørr på utsiden og på innsiden (må ha på utsiden når man skal steke) så tar mann ost på brøskivene og legger dem samme så steker man dem (i steke panna) til de blir små brune og osten har smelta i så legger du dem på en talerken.. Så steker du egget (på vanlig måte ) så legger du egget åppå brødskivene og strør litt salt over *namm* (synes jeg da ) nr 2 lager et vanlig oste smørd brød (i toast jern) med ost,salami og loff når det er ferdig stek så tar man og opner dem opp og legger et salat flak imellom og litt touseniland (eller hva det heter) oppå må være sånn at man kjenner smaken Endret 4. februar 2004 av mobil_brukeren Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 min: skive (kneip) ketsjup MASSE OST et flak skinke (amerikansk) MER ost krydder (piffi) ketchup skive MMMMMMM Lenke til kommentar
Marvin the Machine Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 ET tips til toast lagere: Ta toasten i vaffeljernet, det går mye fortere og smaker like godt! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 ET tips til toast lagere: Ta toasten i vaffeljernet, det går mye fortere og smaker like godt! og så får toasten mye kulere mønster, og det ble mye lettere å dele den opp etter på hvis man vil det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg