-=EivinD=- Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har skaffet meg tiscali adsl og en cnet 4ports ruter! d som sher når jeg kobler på mine to datamaskiner er at kun den ene data`en få tilgang til internett...den andre sher d ingen værdens ting på... når jeg skriver ipconfig så står d ingen tall på dhcp srver å ingen tall på gateway... håper noen her kan hjelpe meg!! Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har ruteren innebygd dhcp server (ip-fordeler). Hvis ikke bør du sette fast ip eller sette opp en dhcp server (bruk en gammel pc e.l.). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 håper noen her kan hjelpe meg!! Men det funker når du kobler rett på modemet? Hvis ja vil jeg misstenke dårlige kabler/feilkoblede. Lenke til kommentar
-=EivinD=- Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 har sjekket kablene mange ganger å klemt på nye kontakter... her er foresten ruteren. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...ID=&GrpID=&s=sr er vel sånn automatisk dhsp server på den jah! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har sjekket kablene mange ganger å klemt på nye kontakter... Og du har koblet etter koblingskjema? Lenke til kommentar
Kjetil77 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Samme router som jeg har. Sjekk at maskinen er satt til automatisk identifisering av insstillinger: I explorer på verktøylinjen: Verktøy-> Alternetiver for internett->Tilkoblinger->LAN innstillinger og kryss av øverste valget. Gå inn i kontrollpanelet->nettverktilkoblinger->høyreklikk nettverktilkoblingen->egenskaper->dobbelklikk internettprotokoll (TCP/IP) og se om sett alt til motta automatisk når du kjører ipconfig bruk følgende kommander: ipconfig/release som nullstiller deretter: ipconfig/renew som finner ny ip Endret 1. februar 2004 av Kjetil77 Lenke til kommentar
Syk-O Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har samme problem med denne routeren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Har en PC med XP og en med 98SE, men jeg får ikke nettet til å funke på 98PC'n... (shønner oxo veldig lite av instillingene til routeren. Vet ikke helt hva alt betyr...) Lenke til kommentar
-=EivinD=- Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Nå finner maskinene hver andre på nettverket iallefall, men får nett på kun en av de...!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå