Gå til innhold

Olympus C. C-750 U Z eller Sony Cyber-shot DSC-P10

Anbefalte innlegg

Olympus Camedia C-750 Ultra Zoom eller Sony Cyber-shot DSC-P10??

skal kjøpe kamera å lurer på hvilke jeg skal velge av disse to, for meg virker disse to de mest interesante kameraene på akam.

jeg er ute etter å ta kunsteriske bilder i naturen, hvor jeg kan forske på fokusmuligheter og de egneskapene kameraet måtte ha, for å få spennende effekter i bildene.

....å er egentlig forkjellen på 4 og 5 megapixler stor?

Endret av GOA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville helt klart valgt C-750. Jeg har tenkt og hatt valget mellom disse kameraene jeg også, men kom fram til at jeg får mye mer for pengene hvis jeg kjøper C-750! C-750 har også mulight for ekstra zoom. For rundt en tusenlapp ekstra får du 17x optisk zoom! Mye moro for pengene!

Bra bildekvalitet på begge kameraene, men stor zoom og at C-750 bruker vanlige AA batteri gjør valget mitt enkelt!

Skal selv kjøpe meg C-750 før våren. :thumbs:
Lenke til kommentar

Olympus C-750 er et godt valg, gode muligheter for manuelle innstillinger og

et fantastisk zoom-objektiv.

min mening er at megapixler er overvurdert. Man får ofte unødvendig store bildefiler og minnekortet går fullt.

Mitt første kamera var 2,1 megapixler og så kjøpte jeg et med 5 megapixler og jeg klarte ikke å se noen forskjell for jeg skrev ut i A4.

Du trenger dem hvis du skal lage utskrifter større enn A4 eller hvis du skal beskjære bildene uten at kvaliteten reduseres.

I praksis tror jeg ikke du vil merke særlig forskjell på 4 og 5 megapixler.

For vanlig fotografering pleier jeg å velge en oppløsning som gir bildefiler på ca 1,5Mb. Jeg skriver som regel ut i A5 og det blir OK.

Lenke til kommentar

Super HQ og HQ er forskjellige komprimeringsgrader for jpeg.

Super HQ er liten komprimering.

HQ er stor komprimering.

Super HQ skal gi mindre jpeg-artifakter (tror jeg det heter).

Jeg klarte aldri å se noen vesentlige forskjeller ved skjermvisning og vanlige utskrifter. Det vil være mer synlig ved beskjæring av bildene og store forstørrelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...