Gå til innhold

Tenker på ny maskin

Anbefalte innlegg

Det kommer en tid der alle bare må innse at deres kjære maskin rett og slett er blitt utdatert. Og det skjedde med meg idag. Har dere noen anbefalinger til meg når det gjelder ny datamaskin? Jeg har 160 gb hd fra før av, et radeon 9700 kort og en fortsatt brukbar skjerm. Resten regner jeg som gammelt. Hey, har faktisk diskettstasjon og. ...

Jeg vil sette av 6-7000 kr på datamaskinen min. Jeg vil gjerne ha et sterkt system, som f.eks klarer tunge programmer som 3d studio max. Jeg skal også bruke datamaskinen min til å rendre bilder, og det krever så sterk cpu som mulig. Jeg har lyst på dual-cpu, men jeg har ganske enkelt ikke råd. Så, noen forslag på hva jeg bør kjøpe? Eller burde jeg vente litt til for å spare opp til litt dyrere datamaskin?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200

Totalt: 5 011,34

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Meget bra system han har satt opp her. Siden du max kan ha 7000 hadde jeg lagt på 512mb ekstra ram :)

Lykke til! Nå er det bone collector for alle penga!

1 GB ram er nok å foretrekke til 3Ds max ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hmmm.. var det ikke snakk om at amd64'ene skulle flyttes over på 940p formatet? (rett meg hvis jeg er ute å kjøre nå)

En kompis av meg har kjøpt et nesten helt likt system, bare med 512mb mer og abit-hovedkort .. han er KJEMPE fornøyd med det.. billig er det også :)

A 64 skal vel over på Socket 939 om jeg ikke tar feil. Men Socket 754 har lenge igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er forskjellen på disse to da? Som sagt, har ikke særlig peiling på disse sakene. Er det verdt å vente? Blir det stor forskjell f.eks hastighetsmessig og slikt?

Om du kan vente så gjør du det. Men det skal produseres mange flere prosessorer til Socket 754 og de vil også være billigere enn Socket 939. Har du lyst å oppgradere senere for en billig penge, går du for 754.

Lenke til kommentar

I denne dataverdenen kommer det oppgraderinger og nye ting hele tiden, så å gå og vente på at det kommer noe nytt går bare ikke. Å investere i et AMD64 system basert på socket 754 er en meget god investering, og du får ekstremt mye kraft for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...