Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei hopp. er det mulig å mekke slik at datan min også blir en server? feks. 5gb av hd brukes til det... så folk kan uploade til det stedet? Takker for svar. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei hopp. er det mulig å mekke slik at datan min også blir en server? feks. 5gb av hd brukes til det... så folk kan uploade til det stedet? Takker for svar. Installer et FTP-serverprogram. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Din meget forenklede bruk av ordet server røper at du nok bør lære deg langt mer om hva du skal bruke maskinen til og hvilken programvare som skal brukes, før du starter å kjøre en server. Når man kjører en server uansett hvilke tjenester man skal levere, så krever det at man tar seg tid til å lære noe om sikkerhet og bruken av slike tjenester. Så tenk deg om og lag en plan for hva slag type server di vil kjøre, skaff deg informasjon om hvilken programvare du vil bruke og les på nettet om hvordan denne brukes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 var kanskje derfor jeg spurte her så noen kunne anbefalle programmer forklare litt Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 når du sier det på den måten skal man være ganske amøbe for å ikke tenke FTP, men mange tror at en "server er en server".... hvilke tjenester den kjører er liksom ikke så nøye. Og at en helt vanlig pc kan "kjøre en server" er jo WOHA. Når jeg sa til fattern at jeg hadde fått satt opp en egen boks med FTP server nede på nabo kommunen si linje, trodde han jeg hadde kjøpt meg en schvæææær datamaskin. "en server er en gigantisk datamaskin" hørte jeg noen fortelle amøbene sine på et datakurs slapt Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) En god start kan være å laste ned BulletProof FTP Husk! Å åpne port 21 Endret 1. februar 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Heisann. Lurer på det samme som trådstarter. Har nå prøvd å sette opp en ftp server på maskina mi. Jeg har kun satt opp å dele mappa mi med 3dgameman videoer, siden wares og piratkopier og alt det der er ulovlig. Lurte på om noen av dere kunne prøve å koble til og laste ned? Ip er 192.168.0.1 (ganske originalt) og bruker/pass er test på begge. Veit ikke om det funker i explorer, men kanskje i cuteftp eller noe... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Heisann. Lurer på det samme som trådstarter. Har nå prøvd å sette opp en ftp server på maskina mi. Jeg har kun satt opp å dele mappa mi med 3dgameman videoer, siden wares og piratkopier og alt det der er ulovlig. Lurte på om noen av dere kunne prøve å koble til og laste ned? Ip er 192.168.0.1 (ganske originalt) og bruker/pass er test på begge. Veit ikke om det funker i explorer, men kanskje i cuteftp eller noe... Det der er IP'en du får lokalt. Må ha IP'en til router/modem for å koble opp mot maskinen din Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Heisann. Lurer på det samme som trådstarter. Har nå prøvd å sette opp en ftp server på maskina mi. Jeg har kun satt opp å dele mappa mi med 3dgameman videoer, siden wares og piratkopier og alt det der er ulovlig. Lurte på om noen av dere kunne prøve å koble til og laste ned? Ip er 192.168.0.1 (ganske originalt) og bruker/pass er test på begge. Veit ikke om det funker i explorer, men kanskje i cuteftp eller noe... Det der er IP'en du får lokalt. Må ha IP'en til router/modem for å koble opp mot maskinen din ååå okei... har ngt da... og der får jeg beskjed om at den er enten 192.168.0.1 eller 10.0.0.2 eller 80.203.40.232 . Hvem av det blir det da? eller må jeg legge inn en egen ip adresse. Og evt. hvor gjør jeg det på BulletFTP Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Oi oi, her har du mye å lære deg. Først og fremst må du lage en port routing i din router slik at port 21 blir åpnet innover til rett maskin. Deretter må gjerne tenke deg litt om og søke på nettet om hvordan du gjør dette. Du vet at du kan også søke her på forumet, for dette har vært diskutert et utall ganger før. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 jeg får koblet til ftpen din traskas (med: ftp://80.203.40.232 ) men får ikke lastet ned noe fordi jeg først må laste opp (credits system som du har på) har aldri brukt bpftp så vet ikke helt hva det er men jeg kommer inn uten problemer ihvertfall så ftpen din funker Lenke til kommentar
svas Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg vil også anbefale programmet The 602Pro LAN SUITE som er gratis for oss privatpersoner. Dette er ett enkelt og greit serverprogram hvor du lett kan sette opp endel av maskinen din til å være mail/webmail-server, http-server, ftp-server, osv osv. Enkelt og greit å lære. Og da får du brukt maskinen din til mer enn bare en ftp-server. Digi.no anbefalte dette programmet tidligere i vinter. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 jeg får koblet til ftpen din traskas (med: ftp://80.203.40.232 ) men får ikke lastet ned noe fordi jeg først må laste opp (credits system som du har på) har aldri brukt bpftp så vet ikke helt hva det er men jeg kommer inn uten problemer ihvertfall så ftpen din funker Har satt det sånn at de filene jeg deler skal lastes ned gratis, men veit ikke om jeg må starte hele programmet på nytt for å få delt de ut gratis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har NGT selv og har dynamisk IP hvordan finner jeg Ip`en min gang på gang? hvordan åpne port 21osv. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 OS: www.clarkconnect.com Da får du alt, PHP,DHCP,MYSQL,FTP,Firewall, +++++ Så er det bare å lære seg linux så er du igang med Serveren din Kjører min server med clarkconnect..ypperligt..utenom FTPen er litt ustabil..men tror det er fikset nå... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 ok. nå blir det litt for komplisert her. skal bare ha en mappe på HD som er delt og bgrenset til x antall Mb og en ip addresse og brukernavn passord. slik at folk kan laste opp og ned. ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 OS: www.clarkconnect.com Da får du alt, PHP,DHCP,MYSQL,FTP,Firewall, +++++ Så er det bare å lære seg linux så er du igang med Serveren din Kjører min server med clarkconnect..ypperligt..utenom FTPen er litt ustabil..men tror det er fikset nå... [offtopic] Hvordan er clarkconnect til dhcp? hvordan er det å sette opp? jeg er lei dumme foreldre som er dhcp [/offtopic] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå