Gå til innhold

Lag/hakking i 1.6 patch

Anbefalte innlegg

Etter innstallasjon av den nye patchen har den ikke foråsaket annet enn lag , lag, lag og problemer.

Jeg har prøvd det meste for å få fjernet dette, men uten hell. Dette har jeg prøvd:

-innstallasjon av både incremental og full patch

-av-og reinnstallert BF1942 6-7 ganger

-formatert harddisken

-forsøkt å oppgradere PunkBuster, men den finner ingen oppgraderinger hos PB

-forandret diverse settinger i BF folder (.con filer)

Det som er interessant er at etter at jeg formaterte ventet jeg med å legge inn siste patch. Da fungerte alt ok, men etter innstallasjon av patch begynte lagging både i single og i mulitplayer. OG det mest interssante er at etter at jeg har avinnstallert BF igjen og lagt originale patch så hakker det igjen.Det er som om noe av 1.6 patchen "henger" igjen.

Jeg har søkt på de fleste BFforum og det viser seg at, spesielt på EAforum, at flere har lignende problem.

Kan dette ha noe med RAM innstillinger å gjøre?

Jeg setter pris på all råd jeg kan få. Dette er veldig frustrerende og det er like før jeg gir opp min nr.1 hobby.

Endret av Koma
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter mye feilsøking har jeg funnet frem til årsaken til "hikkinga". Det viser seg at det er ruteren 4245 som er ustabil. Det tok litt tid før jag fant ut dette da problemet nesten ikke var fremtredende på den andre maskinen i huset. Selv om denne er stabil på den måten at signalene ikke kuttes, så er signalene tildels ustabile og man legger ikke merke til den før man eventuelt spiller på nett. Jeg kjørte også nettmålinger på ruteren hvor jeg fikk mine mistanker bekreftet. Tilfeldigvis hadde jeg en ekstra ruter 3351 som jeg skulle returnere p.g.a ustabillitet. Ved bruk av denne er lagget nesten ikke tilstede, men som sagt er den ustabil på andre områder.

Etter en telefon til NGT skal jeg få tilsendt en ny 4245, men med original firmware. Den siste firmwaren til denne ruteren kan føre til ustabilitet. Nå gjenstår det bare å se om 3351 ikke blir ustabil i påvente av ny ruter og hvordan den nye ruteren vil oppføre seg med gammel firmware.

Tenkte kanskje dette kunne være til hjelp for noen med lignende problemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...