Stiggyboy Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har Aureal Vortex 8810 lydkort i pc`n min og kjører fedora core 1. Jeg har lasta ned diverse guider og drivere bla fra alsa, men har fortsatt ikke fått lyden inn... Hadde vært fint om noen hadde linker\guider som kan hjelpe meg med dette... (har sliti en stund nå....) Lenke til kommentar
Klette Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Må legge til her ( da jeg kjenner til saken ) at det ikke er sikkert at det er et 8810 kort. lspci gir kun aureal Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Synes dette er en bra guide: Gentoo Alsa-Guide Har du husket å unmute? (fort gjort å glemme ) Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Et av problemene er egentlig at hverken amixer eller alsamixer blir funnet.... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) På Gentoo hadde løsningen vært: emerge alsa-utils Du finner ikke noe som ligner i apt/yum? Prøv evt. denne: alsa-utils.rpm Endret 2. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Vet ikke hva jeg er ute etter i yum... Newbie, se... men har fått mye hjelp av Klette, som ikke får det til heller... Anyway, den pakka jeg fikk...der fikk jeg opp: Følgende pakker kunne ikke finnes på ditt system: libasound.so.2 libasound.so.2(ALSA_0.9) libasound.so.2(ALSA_0.9.0rc4) .... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 ftp://ftp.rediris.es/sites2/fedora.us/fed....fdr.6.i386.rpm ftp://ftp.rediris.es/sites2/fedora.us/fed...dr.1.1.i386.rpm last ned disse også Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Lasta ned de dere ga meg... for det første: Det er to forskjellige versjoner, men lasta ned like.. så... Klarte å installere alsa-lib helt uten problemer.. men her kommer det som jeg syns er snålest... utils og driver KREVER hverandre for å kjøre, noe som da er litt vanskelig, for ingen av dem vil jo inn på pc`n.... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 bare å legge de etter hverandre på kommandolinja.. e.g. rpm -ivh alsa-lib...rpm alsa-utils..rpm --nodeps skal kun brukes hvis du vet at det vil fungere Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Hmmmm. --nodeps: command not found.... og rpm -ivh alsa-lib...rpm og så videre: Akuurat det samme som før... de krever hverandre... Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hmmmm. --nodeps: command not found.... og rpm -ivh alsa-lib...rpm og så videre: Akuurat det samme som før... de krever hverandre... Jeg mente at du skulle bruke rpm --nodeps foobar.rpm Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Hvor jeg gjør hva videre........? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 ok Stig: lag en mappe hvor du putter alle rpmene inni så tar du rpm --force --nodeps -ivh *.rpm I mappa. ( Hvis jeg husker riktig... Lenge siden rpm installs ) Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) nå fikk jeg inn driverne og utils... still no go på lyd... pluss at jeg fikk en feilmelding da jeg startet opp (før jeg kom inn på skrivebordet, og den lastet opp alle drivere og programmer og god knows what) ....... Endret 5. februar 2004 av Stiggyboy Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 fedora core 2 kommer med 2.6 kernel => ALSA Lenke til kommentar
Stiggyboy Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Hehe... ja, kan glede meg til det, men hjelper meg lite nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå