runegri Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei. Hvor sikkert er det å sende informasjon med epost? Er det lett å stjele eposten som er sendt til en bestemt mottaker? Problemet mitt er at jeg prøver å overtale bedriften jeg jobber for om at det er mer effektivt å sende filer via epost enn via disketter og posten. Jeg tror det går bra, men de argumenterer med at det er sikrere å sende filene i posten... :sad: Så, kan noen hjelpe meg? Kanskje noen har noe statistikk på dette eller kjenner til noen undersøkelser? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hvis eposten krypteres skal dette være rimelig sikkert Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hvis man krypterer e-post hvordan dekodes den i andre "enden"? Lenke til kommentar
runegri Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Hadde brukerene vært så avanserte... De bruker disketter for å sende filene fram og tilbake her, så brukerene er i steinalderen! :sad: Kryptering blir sannsynligvis for avansert, i allefall hvis de må installere et nytt program for å lese krypterte meldinger og vedlegg. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei skarsk! Du kan lese litt om kryptering av filer og e-post fra http://www.pgpi.org Det kan være enkelt å få tak i epost som ikkje er kryptert siden.Eposten går via ulike "servere" før den når mottakaren.. Om,ein krypterer epostenen vil det være vanskligare.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå