Gå til innhold

Kan skjermkortet reddes ?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

det der ser ut som temperatur problem og/eller minnefeil.

 

jeg fikk det samme på mitt R9700Pro der all grafikk var trashet, alt ifra post til inne i win var rotet til med striper og farger over alt. med en gang jeg fikk fjernet goopen og fikk på AS så forsvant problemet og kortet har holdt i flere måneder nå. (har dóg byttet goop igjen og fjernet shim'en som er limt på gpu'n)

 

for ett par år siden så greidde jeg å søle øl (hick! :p) på GTS2-kortet mitt (åpent kabinett) og der ble noen av rambrikkene på kortet våte. det som skjedde var at jeg fikk de stripene og feil farger på ting og tang. tørket kortet og alt funket fint igjen..

 

 

hadde jeg vært deg, så hadde jeg villet ha inspisert ram brikkene på kortet for å se om der ligger noe som kan kortslutte mellom loddepunktene. jeg hadde og prøvt å fått tak i en orginal bios til ett akkurat makent kort, da andre merker/modeller kan kjøre på andre minnetiminger enn ditt eget og av den grunn framprodusere minnefeil og feil på grafikken. jeg hadde og sjekket kjølingen, byttet ut goopen, og eventuelt prøvt med orginal ribben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

takk for hjelpen :) skal gå over kortet for å dobbeltsjekke at alt stemmer.

har prøvd 4 forskjellige originalbioser til kortet.

logger av og prøver nå :)

Lenke til kommentar

Ja ja shit happands nå du ødleger for deg selv som ved å klokke eller flashe. :thumbdown: Ikke gjør noe du vil angre. Bedre å ha orginalvifta på enn å bytte. Slik kunne du bare ha sendt kortet og fått nytt!!! :thumbup: Tenk neste gang på hva konsekvensene kan være gutt!!!!! :scared:

Endret av drno21
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...