Gå til innhold

Kan skjermkortet reddes ?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror personlig kortet er ødelagt.. det samme skjedde med mitt for en stund siden.. men jeg hadde sånne røde prikker osv. med en gang jeg startet maskinen..

Du sier at du "lurer" nettbutikken om du bytter tilbake til original kjøler, dersom du har gjort dette riktig skal jo ikke skjermkortet bli defekt av den grunnen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg tror personlig kortet er ødelagt.. det samme skjedde med mitt for en stund siden.. men jeg hadde sånne røde prikker osv. med en gang jeg startet maskinen..

Du sier at du "lurer" nettbutikken om du bytter tilbake til original kjøler, dersom du har gjort dette riktig skal jo ikke skjermkortet bli defekt av den grunnen..

jeg har gjort alt riktig og skjermkortet er ikke ødelagt pga jeg har byttet kjøler.

er en stund siden jeg byttet kjøler uansett.

men jeg føler ikke det blir riktig å sende mail til butikken om at kortet er ødelagt for så å bytte kjøler i håp om at de ikke skal oppdage noe som helst.

Lenke til kommentar

Hva med om det ble errors i original-biosen til kortet når du tok backup av den, før du flasha med xt-biosen? Har du prøvd å flashe med xt-biosen igjen? Ser det er mye bios-snakk tidligere i tråden, men jeg velger å tolke dette som hk-bios prat.

 

Det her er helt tydelig et problem med skjermkortet. Feilen forekommer jo før harddisken i det hele tatt er lest av.

Lenke til kommentar

Hei Thomas, så din PM just nå. Jeg har original PowerColor 9800Pro BIOS, og har en rekke andre 9800Pro BIOSer hvis det skulle være nødvendig. Skal finne de, så skriver jeg linken her. Kortet ditt er ikke ødelagt, har hatt slike bugs selv på et gammelt TNT2 kort og da flashet jeg BIOSen og fikk ordnet det :)

Lenke til kommentar

Får du syke farger/bokstaver og masse støy-lignende prikker både under oppstart (bios init skjermbilde) og under windows?

 

Husker det skjedde med et gammelt S3 Savage 4 kort jeg hadde for mange år siden. Det skyldtes et ganske så defekt kort, mest sannsynlig forårsaket av ekstrem overklokking over lengre tid...

 

Kan selvfølgelig ikke uttale meg sikkert om ditt tilfelle ettersom jeg ikke vet hva du har gjort med kortet, men det virker som det kan være resultatet av varmeskader... (lettere svidd videominne / gpu?) :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

i windows så er det "rekker" med et stort mellomrom.

.........

.........

.........

 

slik går de bortover skjermen og er farget rødt.

jeg ser ikke for meg at dette skal være pga lettere svidd gpu\minne, ingen av delene har vært utsatt for dødelig høy temperatur.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Jeg festa VGA Silencer på mitt 9800 Pro, og det avgikk med døden etter en måned. Aner ikke hvorfor. Hadde ikke samme problemer som deg, det bare gikk i svart over natten og ville ikke starte dagen etter. (Det kalles kanskje krybbedød? - I know, sick joke...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

har sammenlignet med andre som har opplevd lignende problemer, det med originalkjøleren, så jeg tviler på at det har med gpu kjøleren,da hadde jeg nok fått større problemer med å få kortet identifisert i windows.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...