Gå til innhold

Kan skjermkortet reddes ?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

har et fryktelig kjedelig problem, maskinen restartet og når loading delen kom så var den stappfull av røde og hvite bokstaver istedenfor de vanlige fargene.

når jeg kom til windows så var skjermen full av de samme merkelige fargene.

mulighet for å redde skjermkortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
ThomasM the master og bump! Hehe... :D

 

Har du sjekket viften på kortet ditt? Har du overklokket det?

viften fungerer utmerket, har byttet ut den originale med vga silencer.

brukte 98000xt biosen tidligere, men det var en dag før og jeg byttet til den originale for å fullføre en del spilltester for å sammenligne resultater, ser ikke for meg at det skal være årsaken ettersom alt var på original hastighet når dette skjedde.

Lenke til kommentar
har et fryktelig kjedelig problem, maskinen restartet og når loading delen kom så var den stappfull av røde og hvite bokstaver istedenfor de vanlige fargene.

når jeg kom til windows så var skjermen full av de samme merkelige fargene.

mulighet for å redde skjermkortet ?

Jeg opplevde akkurat det samme med et skjermkort. Det viste seg at jeg ikke hadde vært nøye nok med å slette den gamle driveren før jeg la inn den nye. Etter å ha slettet den gamle fra systems/enhetsprofiler, så fungerte skjermen greit igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
har et fryktelig kjedelig problem, maskinen restartet og når loading delen kom så var den stappfull av røde og hvite bokstaver istedenfor de vanlige fargene.

når jeg kom til windows så var skjermen full av de samme merkelige fargene.

mulighet for å redde skjermkortet ?

Jeg opplevde akkurat det samme med et skjermkort. Det viste seg at jeg ikke hadde vært nøye nok med å slette den gamle driveren før jeg la inn den nye. Etter å ha slettet den gamle fra systems/enhetsprofiler, så fungerte skjermen greit igjen.

jeg tror ikke dette heller er problemet, jeg har brukt kontrollpanel - legg til\fjern programmer og fjernet alt som har med ati å gjøre.

i tillegg så har jeg prøvd å stappa skjermkortet i en annen maskin for å se om problemet forsvant, noe det ikke gjorde.

(dog hadde denne maskinen egentlig et nvidia skjermkort, men det skal vel ikke ha noe å si på oppstartsdelen ? når hardware spesifikasjonene vises)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

fargene på bokstavene er feil, f.eks i oppstarten hvor alle skal være hvit så er noen røde mens resten er hvite, pluss at det er fargefeil på det meste. i tillegg er det masse røde fargeprikker på skjermen.

Lenke til kommentar
fargene på bokstavene er feil, f.eks i oppstarten hvor alle skal være hvit så er noen røde mens resten er hvite, pluss at det er fargefeil på det meste. i tillegg er det masse røde fargeprikker på skjermen.

Samme skjedde med min kammerats nVidia GFTi4600, var bare og returnere,

men siden du har skiftet vifte, tviler jeg det går... :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

snabben: :( nå som jeg hadde fått et lite håp om at kortet kunne reddes og alt.

:/ får ta å sende en mail til de jeg kjøpte hos og forklare saken.

tviler sterkt på at jeg får returnert det, ender vel med å selge maskinen, gidder ikke å investere mer nå

Lenke til kommentar
fargene på bokstavene er feil, f.eks i oppstarten hvor alle skal være hvit så er noen røde mens resten er hvite, pluss at det er fargefeil på det meste. i tillegg er det masse røde fargeprikker på skjermen.

 

Dette kan vel neppe ha noe med Windows eller skjermkort driverne å gjøre? Er ikke så sinnsykt inne på det, men det der høres ut som a) ødelagt kort (til en viss grad) eller b) virus.

 

 

Lykke til :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...