monzilla Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 min mening er da at gamere trenger maks 3 ghz CPU og heller et sinnsykt skjermkort i stedet for en CPU til mangfoldige tusen. Trenger man derimot rå kraft til forskjellige oppgaver (rå makt etter min definisjon er 3,0 GHz (3200+)) er 3.2 EE og prescott et heller bedre alternativ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 så denne passer da ypperlig til de som ønsker å vise til mest antall mhz. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 så denne passer da ypperlig til de som ønsker å vise til mest antall mhz. Ja, det blir vel de som ikke vil vise til mest antall plusser det da eller? Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 så denne passer da ypperlig til de som ønsker å vise til mest antall mhz. Ja, det blir vel de som ikke vil vise til mest antall plusser det da eller? Hva med oss som ikke en gang husker hvor mange MHz det er i boksen? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 så denne passer da ypperlig til de som ønsker å vise til mest antall mhz. Ja, det blir vel de som ikke vil vise til mest antall plusser det da eller? Hva med oss som ikke en gang husker hvor mange MHz det er i boksen? Vi driter i det og spiller og renderer etc helt til vi syns det går treigt. Først da kjøper vi en ny pc, når det er nødvendig Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Prescott 's enhancements actually give it a steeper increase in performance per increase in clock. Not only can Prescott be clocked higher than Northwood, but as its clock speed is increased, it will start to outperform similarly clocked Northwood CPUs. We can even see this trend apparent in our limited 3 clock speed tests. Dette virker da ganske lovende, da Prescott er ment å skalere til godt over 4GHz? Av nettopp denne grunnen, er jeg heller ikke så bekymret med tanke på overklokkbarheten av de første revisjonene, dette tar tid å tweake. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Vel, hvis dere leser mer enn bare konklusjonen til Anandtech, så får du et mer utfyllende bilde av denne nye kjernen. Kort sagt så: - er det imponerende at Prescott yter ca. likt som Northwood på lik klokkefrekvens, da Prescott har en 55% lengere pipeline. - Ser det ut til at en Prescott på f.eks 4GHz vil yte bedre enn Northwood ville gjort om den greide 4GHz (jamnfør forrige innlegg). - Er Prescott en verdig arvtager, da den yter ca. likt pr. frekvens og kan med tiden nå opp i 5GHz-land - Hvem vet hva Intel har stappet inn i denne CPUen, det spekuleres bl.a i mulighet for eksekvering av 64-bit kode. Så ingen grunn til å si og Jeg sier Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 P4E på s478 er vel en nødløsning, vi får se hvordan det blir når de går over til sT. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 så denne passer da ypperlig til de som ønsker å vise til mest antall mhz. Passer ypperlig på mitt hovedkort når den tid kommer, i juni eller juli. spn: Helt enig, er for tidlig å dømme prescott. La bare inderlig håpe at prisen ikke blir for stive. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg tror Intel skal 'ta' amd på pris med Prescott. Men's AMD har lagt all sin fokus på Athlon64, som ser mer 'high end' ut enn Prescott, med 64-bit osv.Men pengene i markedet ligger i konsumer delen (dvs ikke de dyreste cpu'ne), og det spørs hvor stor del av den kaken AMD får. Og penger har litt å si i dette gamet. "ta" amd på pris? err...Athlon64 3000+ anyone? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Ace's Hardware tester Prescott: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000315 Prescott er virkelig en varm prosessor med sine 103W TDP, ca. 20°C varmere enn Northwood: "Despite using the most advanced 90 nm process technology, it is clear that Prescott could use the freezing cold night-time temperatures of Mars to cool down. With 103W TDP it is the current record holder. Intel told us that we could cool the CPU with the same heatsink that we used for the Pentium 4 3.2 GHz. The temperature difference was big, though. After running a 3DSMax rendering and restarting the PC, the BIOS reported that the 3.2 GHz Northwood was at about 45-47°C, while Prescott was flirting with 64-66°C. Mind you, this is measured on a motherboard completely exposed to the cool air (18°C) of our lab." Athlon 64 skalerer også bedre enn Prescott: "Currently there is no reason to upgrade to Prescott, as the gaming performance is more or less ok, but many applications report pretty poor results. On top of that, the new Intel CPU gets hot very quickly and requires a well ventilated case. The Athlon 64 3200+ is not always the clear winner in games compared to 3.2 GHz Prescott, but the 3400+ will have little trouble beating the 3.4 GHz Prescott in most benchmarks. Prescott will have to scale incredibly quickly to outperform the Athlon 64, because the latter scales excellently with clockspeed, and we definitely prefer Cool'n'Quiet over Hot'n Prescott!" Endret 2. februar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Da Pentium III ble lansert , ytet den i utgangspuktet ikke noe bedre enn en Pentium II innen SSE optimaliseringer var på plass. Noe av det samme kan jo sies om P3 vs P4, den var jo tregere enn en P3 i mange tilfeller. Så kanskje SSE3 kan gi den et lite kick når software blir optimalisert for den. Men for min egendel tror jeg mine neste maskiner blir Athlon 64 baserte. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Da Pentium III ble lansert , ytet den i utgangspuktet ikke noe bedre enn en Pentium II innen SSE optimaliseringer var på plass. Noe av det samme kan jo sies om P3 vs P4, den var jo tregere enn en P3 i mange tilfeller. Så kanskje SSE3 kan gi den et lite kick når software blir optimalisert for den. Men for min egendel tror jeg mine neste maskiner blir Athlon 64 baserte. Sammenlignet med SSE og SSE2 så representerer ikke SSE3 noen stor forbedring, bare les hva THG skriver: "The introduction of SSE3 cannot possibly be that important. We only found one benchmark supporting the new instructions, and it does not even benefit from it. At existing clock speeds, Prescott is not faster than Northwood and is thus a pretty useless product, as the socket is meant to be phased out shortly anyway." Prescott skuffer stort, mens Athlon 64 imponerer igjen Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 oi! prescott er nå offisiellt kastet ut av varmen i min ønskeliste Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 lenge til hw.no legger ut test ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Prescott er velkommen inn i min maskin. Venter heller til prosessoren faktisk er kommet ut som ett ferdig produkt. Ikke disse foråndstestene som legges ut, stoler lite på dem. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 det er jo ikke forhåndstester da ffs.. poenget er ikke at prescott ikke er en verdig avtaker, det er den nok, ellers hadde ikke intel satsa på den MEN! på den nåværende klokkefrekvensen (på samme nivå som eksisterende NW CPU'er) så er det liten/ingen vits å satse på Prescott... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) For å se dette fra den lyse siden, så vil jeg ikke akkurat kalle det dårlig av Intel å gi en såpass liten ytelses forskjell med nesten 50% lengre pipelines enn northwood. Bortsett fra i visse tester da selvsagt. edit: håper det går bedre når Prescott kommer på socket T ihvertfall Kanskje den blir kaldere da ihvertfall. Endret 2. februar 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå