Gå til innhold

Asus A7M266 Problemer

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på mitt andre hovedkort med samme problem. Kortet må klokkes helt ned til 90 mhz bus for å være i nærheten av stabilt (og da snakker jeg stabilt i ordets videste betydning). Ved høyere bus får jeg tilfeldig frys i windows, og korrupert grafikk og så frys i spill. Som sagt er dette det andre identiske hovedkortet med problemet. Alle andre komponenter er frikjent. Problemet manifesterte seg etter et par måneder på begge kort. På IT-Butikken nettsider (se hovedkort-asus-asus a7m266 w/audio) opplyses det at feilprosenten er rundt 30. Det jeg lurer på er om andre har hatt tilsvarende problemer, evt har linker til sider med problemet. Samler litt info for retursak, da jeg denne gangen har litt problemer i og med at jeg har brutt garantien ved å skifte ut northbridgeviften med en zalmann kjøleribbe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

HughJanus skrev (2002-03-14 11:15):

Jeg er nå på mitt andre hovedkort med samme problem. Kortet må klokkes helt ned til 90 mhz bus for å være i nærheten av stabilt (og da snakker jeg stabilt i ordets videste betydning). Ved høyere bus får jeg tilfeldig frys i windows, og korrupert grafikk og så frys i spill. Som sagt er dette det andre identiske hovedkortet med problemet. Alle andre komponenter er frikjent. Problemet manifesterte seg etter et par måneder på begge kort. På IT-Butikken nettsider (se hovedkort-asus-asus a7m266 w/audio) opplyses det at feilprosenten er rundt 30. Det jeg lurer på er om andre har hatt tilsvarende problemer, evt har linker til sider med problemet. Samler litt info for retursak, da jeg denne gangen har litt problemer i og med at jeg har brutt garantien ved å skifte ut northbridgeviften med en zalmann kjøleribbe.

Det er ikke PSU som er for liten...elleR?

Hvor stor er den?

I såfall så er det rart at du har samme problem med samme HDD.

Prøv å flashe BIOS hvis du kan.

Lenke til kommentar

PSU er 300W den (har faktisk byttet den også, men pga støy). Har flashet, men til ingen nytte. Har prøvd en hel del ting, så jeg tror rett og slett at skiten er defekt. Jeg lurer vel mest på om det er mange andre som har hatt samme problem egentlig, men takk for forslag allikevel !

Lenke til kommentar

Hei , jeg har A7M266 . Mitt har fungert fint siden juli 2001 . Bios 1006 final , ligger hos http://www.asuscom.de/bios

340W stømforsyning , IBM 60GXp 40GB . Via 4in1 4.37va .

Har fungert supert uten problemer når det gjelder stabilitet . Eneste problem så langt er å kjøre Ultra dma på primær ide kanal i Winxp . Winxp vil bare kjøre pio modus . Ellers alt vel .

MVH

Erik

Lenke til kommentar

Jeg har a7m266 med AMD TB266 1,33 GHz, og det funker helt fint.

Hvilken prosessor har du, det kan ikke feile den noe vel? (vet egentlig ikke helt hvor mye det har og si men...)

Prøv med hardware til en av kameratene dine. (vis de har noe som passer)

Lenke til kommentar

JEG HAR AKKURAT SAMME PROBLEMENE!

Jeg har:

-Athlon 1.4ghz

-Asus A7V133KT-C

-GeForce 2 TI

osv

Uansett..jeg har slitt med dette siden jeg kjøpte ny pc og jeg har prøvd og bytte ut følgene for og se om d hjalp: Vifte, ram, harddisk, hovedkort med et makent, cpu, 3dkort, psu (340W), drivere til skjerkort og via 4-1, flashe bios, formatere, prøve annet OS, osv osv.

Men ingen ting hjelper. Altså det må være noe med Asus hovedkortet (håper jeg). Jeg skal derfor kjøpe meg nytt og satse på at d går så jeg rekker fin pc før jeg skal på TG

Lenke til kommentar

Jeg har et a7m266 som har funka fint. Jeg har til og med kunnet klokke FSBen skummelt høyt uten volt endringer. Eneste jeg har å utsette på a7m hket er at det ikke kan endre multiplieren. Men det går det ann å fikse på, holler på å lokalisere en side hvor det står en guide. Jeg syns det hørtes rart ut at du skulle ha samme problem på to hk. Prøv med en annen cpu, nyeste bios 1006 andre ram og et annet skjermkort og eventuelt en annen harddisk og bare dette. Slik kan en eleminere hva som kan vera feil. Så bytter du tilbake en og en komponent helt til problemet oppstpr igjenn, da vet du hva som er galt. Hvis de er galt hele tiden er det hket som er hater deg!!! For mitt funker kjempe bra :smile:

Lenke til kommentar

Takk for innspill. En liten tidslinje kan vel forklare hvorfor jeg er rimelig sikker på at det er hovedkortet 2x:

Sensommer 2001:Maskin kjøpes, life is sweet

Sen høst 2001:Ustabilt system (se første post for symptomer)

Jul 2001: System dødt, Minne og skjermkort testet ok i annen maskin. HK+CPU sendt i retur.

Januar 2002:Hovedkort fastslått defekt, fikk nytt på garanti, cpu ok.

Mars 2002:Ustabilt system, samme symptomer som før (igjen første post)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...