Gå til innhold

Dumt spørsmål...

Anbefalte innlegg

Okey, jeg regner med at dette er et ganske dumt spørsmål, men her kommer det:

Hvordan skifter man stasjonsbokstav i Windows XP? Sist jeg måtte gjøre det kjørte jeg Win98, og da var det egenskaper for harddiskene inne i enhetsbehandlig elleno sånt, men jeg finner det **** ikke i XP!

Vil gjerne ha skifta bokstaver, for jeg liker ikke at det er først en harddisk (C:) med XP på, så blir dvd og brenner D: og E:, så kommer F: med win2000 på, og så til slutt to harddisker til... Dette blir litt rotete syns jeg, så tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn i Computer Management (Høyreklikk på My Computer, velg Manage)(hvis du har engelsk XP, aner ikke hva det heter på norsk...)). Så trykker du på Disk Management. Høyreklikk deretter på stajonen du vil forandre, og velg Change drive letter. Presto!

"I am so smart, I am so smart! S-M-R-T, I mean, S-M-A-R-T!"

Homer J. Simpson

[ Denne Melding var redigert av: Spirograf på 2002-03-14 11:02 ]

Lenke til kommentar

det kan bli litt kluss hvis du roter til bokstavene ja. men så lenge windows ikke har noen programmer osm er installert på de andre harddiskene så burde det gå fint.

Men du burde laste ned Powertoys for windows XP og gå inn i tweak-UI og stille på "special Folders" og sette installastion path til den nye cd-rom bokstaven, pluss eventuelle andre endringer som kan gjøres. (f.eks my documents hvis den lå på en annen harddisk)

Lenke til kommentar

Fuka glatt, hadde nettopp lagt inn xp, så jeg hadde ingen program installert... har tre partisjoner på harddisken nå, og regner med å få inn to disker til, så jeg satte dvd og brenner til H: og I:, F og G står ledige nå, så bruker dem når jeg får diskene...

Men det med Powertoys hørtes ikke så dumt ut... Har prøvd å finne instillinger for hvilken mappe som skal være my music, my documents og sånt... Laste ned powertoys nå! Takker for tipset!

Andre lure ting man kan gjøre med powertoys?

Lenke til kommentar

Hm, nå hadde det seg visst sånn at det ikke er mulig å laste det ned noe sted, fordi alle nettsteder har linka til microsoft, og microsoft har bestemt seg for å IKKE la folk laste ned den gamle versjonen fordi de utvikler en ny en, hvis jeg forstod dem rett (Hva **** mener de med det??)...

Er fila stor? Hadde noen som har setupfila giddi å sendt den til [email protected] så hadde jeg satt stor pris på det! :smile:

Lenke til kommentar
DigitalOverride skrev (2002-03-16 16:21):

Fila er ca 1mb, og jeg sendte den avgårde rundt halv fem i dag, lørdag...

Lykke til!

Hm, ser ikke ut som den kom fram :sad: Men takk uansett... Men er den på ca 1 mb så går det kanskje til hotmail adressa mi, [email protected] ?

[ endret av CSSSK den 2002-03-17 13:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...