RPA Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har problemer med at ISDNlinja er veldig ustabil. Kan surfe på nett for å plutselig bli frakoblet uten videre. Tenkte først det var et internt ISDNkort som var problemet og fikk derfor tak i et eksternt Billion Ta128. Problemet vedvarte på akkurat samme vis. Bruker WindowsXP til vanlig men har har samme problemet i linux. Tenkte også at det kunne være isdnkabelen som var dårlig og i lengste laget så jeg byttet den med en mye kortere ca5m problemet ble litt svakere men er ikke helt borte. Virker som linja faller ut etter en viss tid som ikke er softwarestyrt. Ideer? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Tenkte også at det kunne være isdnkabelen som var dårlig og i lengste laget så jeg byttet den med en mye kortere ca5m problemet ble litt svakere men er ikke helt borte. Virker som linja faller ut etter en viss tid som ikke er softwarestyrt. Har det fungert skikkelig før? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Har selv hatt masse problemer med ustabil ISDN oppkobling. ISP var Telenor. Men hos meg pleide ikke linjen å bli frakoblet, jeg mistet all kontakt med internett selv om det stod at jeg var tilkoblet. Når jeg prøvde å koble fra, pleide PC-en å klikke, og jeg måtte som oftest vente en stund før det fungerte å ringe opp igjen. Høres kanskje ut som det var noe feil med PC-en min, men det skjedde det samme med to ISDN kort, og fungerte tidligere. Var heller ingen mønster i det, bortsett fra at med det ene ISDN kortet skjedde det alltid når jeg lastet opp. Endret 1. februar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har akkurat samme problemet som deg. Det er nok linjefeil ja. Overbelastning til sentralen tipper jeg. Men dette er plagsomt ,men det er ikke så mye man kan gjøre med dette. Har selv testet med flere kort. Cat7kabel og masse annet. Er nok bare og leve med.. GeeZuZz: Har også hatt problemet ditt. Dette var bare med Telenor og ikke med Tiscali. Men har ingen forklaring på dette Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg klaget til Telenor (de var ISDN leverandøren min). De ba meg frakoble alt utstyr og målte linjen. Det viste seg at linjen var noe usymmetrisk, så de rettet det om noen dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå