Dimm Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 noen som har prøvd å montere K&N luftfilter på mercedes 4-cyl E-motor? blir motoren veldig bråkete da? Går det ann å finne ut ved å skru av filterboksen og starte motoren? har bare lyst på litt bedre flow i og med at jeg har 2.5" eksos hele veien, men har ikke lyst på en veldig bråkete motor Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 jeg bare tipper nå (har meget lite bilkunnskaper), men jeg vil tro at det kansje blirr litt mer lyd, men ikke så ekstremt. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) tar du av luftfilter boksen og tar deg entur med bilen så finner du ut hvor mye K&N filter bråker og det er faktisk en god del men da mest når du har FULL throtle ved normal kjøring er det ikke noe spes mer lyd, kommer først ved full pedal og motstand på motoren. Da vil du få en dyp brumming Baaaaahhhhhh Endret 1. februar 2004 av win_xp Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Det bråker ikke mere.. Du hører derimot at motoren suger luften gjennom filteret ved full gass, men da er det oftest så mye lyd fra motor og eksosanlegg at det overdøver lyden fra filteret. Lenke til kommentar
Havstein Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tviler på at du hører så mye mer lyd, i hvert fall ikke så mye at man kan kalle det "bråkete". Og uansett vil det jo være en fetere lyd du hører Lenke til kommentar
JonV Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 når du kjører normalt så er det ikke noe forskjeld. men det ER mer støy med "fri" luft inn i motoren da luftfilterboksen er designet for å fjærne støy. Lenke til kommentar
Aspen Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 lite lyd og hente egentlig, har Green Cotton på 190En min. du får litt suge lyd, ikke noe sælig mer. KE-jetronic insprøynina tar knekken på mye av lyden... Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 yppelig ! er ute etter litt mere lyd og bedre luftgjennomstrømning Lenke til kommentar
Fordxr4x4 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 "tar du av luftfilter boksen og tar deg entur med bilen så finner du ut hvor mye K&N filter bråker" er vel ikke akkurat så veldig lurt å kjøre uten luft filter. da får du masse faenskap i motoren Lenke til kommentar
daho Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Anbefaler deg å kjøpe Green Cotton Filter isteden. Samme som Kn filter, virker bedre. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) jeg har nå hørt det motsatte, så jeg regner med de er ca like gode Endret 21. mars 2004 av Dimm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 anbefaller ikke å sette på et åpent filter. hvis du gjør det riktig kan man få økt hk. ca 5 (veldig mye ) hvis feil kan det gå tregere. kjøp heller et nytt bra filter å bytt med orginalen. ved åpent filter må man skjerme filteret ellers trekker det varmluft fra motoren. da går det dårliger for da får ikke motoren rein kald luft. så man må bygge et varme skjold rundt filtet (på den siden motoren er) man kan også ta å lage et rør som går fra front fangeren som peker direkte på filter slik at det kommer luft rett mot filtert. Lenke til kommentar
Dominator88 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) prøv heller APEXi luftfilter gir ca.7-10hp...støyer ikke noe serlig bare litt "fet lyd" når du gir litt (mye) på så må du rense de dobbelt så skjeldent som et K&N filter men så koster det ca.2500-3000kr...men du for jo litt for penga gå inn å se på denne testen: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/ her står det at det øker efekten med 14hp...men jeg vet ikke om jeg tror på det? Endret 16. april 2004 av Dominator88 Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) nå fryser vel helvette over før jeg får +7-10 av et luftfilter på en sugemotor nå har jeg en 2.3i motor på 136hk + det som 2.5" eksos fra midtpotta og bak gir realistisk sett får jeg kanskje 1-2 og i beste fall 3 ekstra hk under panseret, selv og jeg fjerner hele filterhuset og kjører uten filter er det ikke mere å hente. Endret 28. april 2004 av Dimm Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ja, sant det.... APEXi filterne er regna for å være BRA. God sugeevne, men det blir nok ikke store effektøkningen på en sugemotor. Men på en turbomotor derimot er det bevist at det gir litt effektøkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå