_Nitro_ Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg har mounted windows partisjon c: til windows_c og d: windows_d. Men jeg får ikke tilgang til windows_c. Koffer itj? Har prøvd å gått inn som root og satte tilgangen til brukern min. Men når jeg logget meg på som meg igjen så var henglåsen fremdeles der. ;( Noen tips? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 du må sette på "user mountable" til dette brukte jeg selv linuxconf i console. av en eller annen grunn får ikke bruker skrivetilgang på mitt system. vet ikke hvorfor :sad: Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 10:40, _Nitro_ skrev:Jeg har mounted windows partisjon c: til windows_c og d: windows_d. Men jeg får ikke tilgang til windows_c. Koffer itj? Har prøvd å gått inn som root og satte tilgangen til brukern min. Men når jeg logget meg på som meg igjen så var henglåsen fremdeles der. ;( Noen tips? Sett uid,gid og umask på diskene i /etc/fstab. Typisk; /dev/hda1 /c: vfat defaults,uid=0,gid=6,umask=002 0 0 Der uid=0 er root(eier), gid=6 er gruppen disk(jeg har laget), og umaske er "tap" av rettigheter(777 - 002 = 775) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå