Hittman Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har problemer med å få musen til å virke som den skal i Slackware 9.1. Musen jeg bruker er en Microsoft Intellimouse Explorer 4.0 som kobles til via USB. Det som skjer enten jeg starter gpm eller går i X, er at musen kun vil flytte seg opp eller ned(i fluxbox bytter den workspace). Dersom jeg klikker inn en av museknappene flytter pekeren seg til høyre. Forsøkte først med Slackware 9.0 med samme problem. Kan nevnes at jeg hadde Slackware 9.0 med Explorer Intellimouse 3.0 på samme maskin og det virket uten problemer. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Er det en usb-mus? Jeg har i hvert fall alltid brukt protokollen imps/2 istedenfor ps/2 til mine usb-mus. I /etc/X11/XF86Config finner du fram til instillingene for musa og forandrer altså protokollen til imps/2, se om det fungerer (eller til ps/2 dersom du allerede bruker imps/2). Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Har forsøkt å endre protokoll uten at det fikset problemet. Har en annen USB mus fra Logitech(en av de billigste optiske) og den virker helt problemfritt med både imps/2 og ps/2. Har sett flere som har samme problem på nett uten at noen av forslagene som har dukket opp der har hjulpet meg noe. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Du har kanskje prøvd det, men jeg kom over dette tipset: Option "Protocol" "ExplorerPS/2" kilde Endret 2. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Da var det og testet, og desverre med samme resultat. Skal teste med en tidligere versjon av Slackware for å se om det hjelper.Men jeg er taknemmlig for alle forslag som kanskje kan hjelpe. Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Er det noen som har fått en Intellimouse Explorer 4.0 til å virke i Linux? Isåfall hvilken distro og kunne du evt postet config biten for musa her? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du kan prøve en ny distro som autodetecter sånne ting, som f.eks. Fedora, SuSE, Mandrake, FreeBSD (?), osv. Finnes mange tråder om hvilke distroer som er "best," poenget er i hvert fall at disse vil kanskje finne ut selv hva som skal til for å få musa til å funke (i motsetning til slackware, debian osv. som appelerer mer til "power-users" fordi de egentlig legger alt i dine hender). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå