Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett gjennom parabol...

Anbefalte innlegg

tja.. masse svar her ja..! men ikke masse "gode" tilbud til parabol-internett..

Rett over fjorden her jeg bor kan de få "tråløst" bredbånd, men bor ca 1000 meter

forlangt unna (www.nextnet.no) men har hatt flere underskrift turer.. prøvd med firstmile.no (skal ha 20 stk) og nextnet.no (har snakket med de flere ganger og utviderer bare datoen... de skulle ha bygd ut i sommer hvis jeg skulle ha hørt på dem....) jaja.. skulle faktisk ønske at jeg bodde i sverge med bredbånd til ALLE!!

1000m burde da ikke være så mye! Lest noen tråder her i forumet som strekker seg lenger en det i antall meter...

Om du investere i egen kraftig antenne og annet nødvendigt utstyr så burde du ha mulighetene. Vet egentligt ikke alt for mye om det, men som nevt så har jeg fulgt noen andre tråder ang. trådløst ved litt lengre avstander. Søk i forumet og du vil finne en del intresant. Bla. så er det fullt muligt å lage egen antenne som skal fungere flerne km...

Sjøl er jeg mega-glad for at Catch i høst kunne levere meg SDSL med linje avstand på over 9000m. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får det første:

Telenor har som slagord: Dekker hele landet..

litt merkelig når ikke vi og mange andre i Norge kan få bredbånd..

samma det, var egentlig ikke det jeg skulle ha svar på..

Men..

Nå har jeg nesten gitt opp håpet på bredbånd men har et lite håp

at noen her kan noen fine linker til meg.. altså jeg vil ha bredbånd,

har sett litt på gjennom parabol, er et norsk firma (husker ikke hva det nå heter)

men det koster jo 1400 kr måneden og er litt dyrt for "vanlige" folk.

Så har sett litt på utlanske sjapper.. kom over europe online

og så litt her.. Det er jo bare EN vei altså du kan jo bare laste ned.. + at det var en grense på

noen gigabate i måneden..

Noen som vet om andre "parabol" internettlevrandører? eller andre tips til internett?

TELENOR SUGER!!

Sjå litt på denne linken http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article860745.ece

om ein oppfinnsam tyskar som bur i Balestrand - Sogn og Fjordane.

I artikkelen er det oppgjeve fullt namn på vedkommande som driv eit lite firma på hobbybasis. Ut frå avisartikkelen er dette noko som funkar. Løysinga kostar ca. kr. 1.000,- for eitt år + tiden du brukar på upstreamingen gjennom modem/ISDN.

PS! Har sjølv ikje prøvd dette, kun sett denne artikkelen. Det kan vere fleire selskap som sel denne løysinga

mvh

Arild Fossøy

Kaller du han oppfinnsom? Han bare VIDERESELGER, han har ikke sendt opp sin egen satelitt liksom!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...