CaNaBiS Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Telleskritt: Telleskritt løper så lenge tjenesten er i bruk. Pris: 25 øre pr minutt pluss startpris 59 øre (ikke momsbelagt) Mer informasjon Litt teit da. jj.. Bedre å vente på bredbånd.. Bare Norge kunne vært som sverige!!!!!! Bredbånd til alle! Lenke til kommentar
zaico Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) dessuten kan jeg ikke skjønne hvordan man skal få uppload via satellitt.. Det er jo ikke noe problem, man må jo ha antenne og sender. Hva koster det da? Hørtes ikke spesielt billig ut, skal trossalt noen mil opp.. Dessuten får du en h*** responstid, tv signaler på parabol er 2-3 sekunder forsinket. Endret 2. februar 2004 av zaico Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har selv hatt Europe online. Fungerte fint. Men det er begrensniger på nedlasting. 4 gb er det vel nå. Ellers så bør du ha litt peiling før du setter igang med dette! Du må 'forske' en del før du får ting til å fungere... Men om du får det til å funke skikkligt så har du en super bra linje ned for de 4gb'ene.. Vil alikevel ikke anbefale EuropeOnline noe særligt... Servicen er heller sløv, du må helst snakke fransk eller tysk om du ønsker skikklig hjelp! Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Får det første:Telenor har som slagord: Dekker hele landet.. litt merkelig når ikke vi og mange andre i Norge kan få bredbånd.. samma det, var egentlig ikke det jeg skulle ha svar på.. Men.. Nå har jeg nesten gitt opp håpet på bredbånd men har et lite håp at noen her kan noen fine linker til meg.. altså jeg vil ha bredbånd, har sett litt på gjennom parabol, er et norsk firma (husker ikke hva det nå heter) men det koster jo 1400 kr måneden og er litt dyrt for "vanlige" folk. Så har sett litt på utlanske sjapper.. kom over europe online og så litt her.. Det er jo bare EN vei altså du kan jo bare laste ned.. + at det var en grense på noen gigabate i måneden.. Noen som vet om andre "parabol" internettlevrandører? eller andre tips til internett? TELENOR SUGER!! Sjå litt på denne linken http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article860745.ece om ein oppfinnsam tyskar som bur i Balestrand - Sogn og Fjordane. I artikkelen er det oppgjeve fullt namn på vedkommande som driv eit lite firma på hobbybasis. Ut frå avisartikkelen er dette noko som funkar. Løysinga kostar ca. kr. 1.000,- for eitt år + tiden du brukar på upstreamingen gjennom modem/ISDN. PS! Har sjølv ikje prøvd dette, kun sett denne artikkelen. Det kan vere fleire selskap som sel denne løysinga mvh Arild Fossøy lurer på om han bare er en forhandler av europe online sitt produkt. Vet om en annen slik i haugesund. koster en del mer og dårligere tilbud fra de i hvertfall... Men det er da mulig jeg tar feil. men koster det da ikke masse å leie egen plass på en satelitt!? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har selv hatt Europe online. Fungerte fint. Men det er begrensniger på nedlasting. 4 gb er det vel nå. Ellers så bør du ha litt peiling før du setter igang med dette! Du må 'forske' en del før du får ting til å fungere... Men om du får det til å funke skikkligt så har du en super bra linje ned for de 4gb'ene.. Vil alikevel ikke anbefale EuropeOnline noe særligt... Servicen er heller sløv, du må helst snakke fransk eller tysk om du ønsker skikklig hjelp! Har du uppload via de også? Eller bruker du vanlig isdn for uppload? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Dessuten får du en h*** responstid, tv signaler på parabol er 2-3 sekunder forsinket. Det koster nok endel, du ser jo det på Tiscali sitt tilbud. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 TELENOR SUGER!! Hva får deg til å si det? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) TELENOR SUGER!! Hva får deg til å si det? Prislappen på bredbåndstilbudet deres, samt begrenset download. Sorry var kanskje ikke jeg som skulle svare.. Endret 2. februar 2004 av zaico Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) TELENOR SUGER!! Hva får deg til å si det? Prislappen på bredbåndstilbudet deres, samt begrenset download. Sorry var kanskje ikke jeg som skulle svare.. Det er jo sant da! Misliker sterkt dagens bredbåndstilbud.. Men Teleh*r bygger snart ut sentralen min.. Da bestiller jeg fra Nextgentel! Edit: Hvorfor får jeg ikke skrevet teleh*r ? Endret 2. februar 2004 av Caddy Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hva koster det da? Hørtes ikke spesielt billig ut, skal trossalt noen mil opp.. Dersom du leser litt lengre opp i tråden, vil du se at jeg allerede har skrevet hva det koster med to-veis parabol internet. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har selv hatt Europe online. Fungerte fint. Men det er begrensniger på nedlasting. 4 gb er det vel nå. Ellers så bør du ha litt peiling før du setter igang med dette! Du må 'forske' en del før du får ting til å fungere... Men om du får det til å funke skikkligt så har du en super bra linje ned for de 4gb'ene.. Vil alikevel ikke anbefale EuropeOnline noe særligt... Servicen er heller sløv, du må helst snakke fransk eller tysk om du ønsker skikklig hjelp! Har du uppload via de også? Eller bruker du vanlig isdn for uppload? kun isdn/modem på 'opp' ja! Må vel også nevne at de har skiftet fra 19 grader til 13 grader (tror det var 13)... Bør ha antenne på min. 70-80 cm. Noen plasser i landet bør man vel strengt tatt ha enda en del større. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 tja.. masse svar her ja..! men ikke masse "gode" tilbud til parabol-internett.. Rett over fjorden her jeg bor kan de få "tråløst" bredbånd, men bor ca 1000 meter forlangt unna (www.nextnet.no) men har hatt flere underskrift turer.. prøvd med firstmile.no (skal ha 20 stk) og nextnet.no (har snakket med de flere ganger og utviderer bare datoen... de skulle ha bygd ut i sommer hvis jeg skulle ha hørt på dem....) jaja.. skulle faktisk ønske at jeg bodde i sverge med bredbånd til ALLE!! Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 skulle faktisk ønske at jeg bodde i sverge med bredbånd til ALLE!! Sverige har ikke like mange fjell/fjorder som Norge. Befolkningstettheten er også høyere i Sverige. Begge disse punktene gjør at det er mye billigere å bygge ut bredbånd i Sverige enn det er i Norge. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 ja.. men lixzom kunne ikke telenor få litt billige priser på internett gjennom parabol som de fleste i norge kan betale? alle har jo tilgang til det!! Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Å sende data over parabol er, uansett hvordan man vrir og vender på det, DYRT. Hvordan kan da Telenor gjøre det billig? Endret 2. februar 2004 av covah Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 telenor eier jo de fleste nordiske satelittene, men vet ikke om det er leie av tronsponder som er dyrt, eller hva som egentlig gjør at sat internett koster flesk Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Hvis de kunne bare fått prisene ned ca tusen kroner til ca 500 kr, så hadde mannen i gata hatt råd til og få seg ADSL fra telenor.... hvis telenor selger nokk abenomanger så tror jeg egentlig ikke de hadde tapt så veldig mye på det... Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Uansett.... hvordan kan euorpeonline selge sine produkter billig? det er jo bare EN vei men uansett?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 telenor eier jo de fleste nordiske satelittene, men vet ikke om det er leie av tronsponder som er dyrt, eller hva som egentlig gjør at sat internett koster flesk Satelitter har begrenset kapasitet og de er ikke blillige og erstatte for og si det svært pent. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Det er jo sant da! Misliker sterkt dagens bredbåndstilbud.. Men Teleh*r bygger snart ut sentralen min.. Da bestiller jeg fra Nextgentel! Du får håpe de leverer da, ellers så er ikke NGT sitt tilbud over TNN sitt nett spesielt gromt i forhold til der hvor de har byggd ut på egenhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå