arielfaaland Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Får det første: Telenor har som slagord: Dekker hele landet.. litt merkelig når ikke vi og mange andre i Norge kan få bredbånd.. samma det, var egentlig ikke det jeg skulle ha svar på.. Men.. Nå har jeg nesten gitt opp håpet på bredbånd men har et lite håp at noen her kan noen fine linker til meg.. altså jeg vil ha bredbånd, har sett litt på gjennom parabol, er et norsk firma (husker ikke hva det nå heter) men det koster jo 1400 kr måneden og er litt dyrt for "vanlige" folk. Så har sett litt på utlanske sjapper.. kom over europe online og så litt her.. Det er jo bare EN vei altså du kan jo bare laste ned.. + at det var en grense på noen gigabate i måneden.. Noen som vet om andre "parabol" internettlevrandører? eller andre tips til internett? TELENOR SUGER!! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 I så fall er du avhengig av en annen linje for å laste opp, noe som gjør at dette blir en svært dyr løsning.. (F.eks. være koblet opp med modem hele tiden :/) Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 ja.. vet det.... blir jo veedig dyrt... Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Tiscali tilbyr to-veis internet forbindelse over satelitt (dvs. at du ikke trenger modem/isdn for å sende data). Problemet er bare prisen. Det koster latterlige 14990,- for å koble seg opp, og 1495,- i mnd. For dette får du "inntil" 400 kbps ned, og "inntil" 100 kbps ut. Dessuten er det en nedlastings begrensning på 1,5 GB pr mnd. http://signup.tiscali.no/privat/sat/ Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 vet at shipequip, tiscali,viasat, kongsberg tech og telia leverer den tjenesten men den er dyr og ubrukelig å bruke på spill, ville heller ventet til de bygget ut adsl eg da Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Satelitt har litt problemer med responstid for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Du må ha en annen linje(Modem, Isdn bredbånd) for og få lasta opp Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 vet at jeg må ha en annen linje og laste opp på..! men gidder ikke og betale 1400 kr i mnd. + modemet for opplastning..! Fy søren.... Ingen tips?? HATER ISDN FOLKENS! Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Du må ha en annen linje(Modem, Isdn bredbånd) for og få lasta opp Nei, som jeg skrev er Tiscalis satelitt tilbud to-veis. Dvs. at du IKKE trenger modem/ISDN for å laste opp. Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Gi staten 1000000kr for fiber eller kjøp deg egen telefonsentral eller oppgrader dn telefonsentralen du bruker Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 har sjekket litt nå: http://paramont.no/swepet/ er ikke så ille Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis du har slekt i usa som kan skaffe deg America online så har eg hørt rykter om syke hastigheter. 3000 i oppkobling (2 veis) og 10 dollar i mnd. Farten skal være syke 250Mbit download\100Mbit upload. Bare rykter fra min side. Har hørt, ikke funnet noe konkret. Signalene skal komme fra 30 grader vest. Lenke til kommentar
fosar Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Får det første:Telenor har som slagord: Dekker hele landet.. litt merkelig når ikke vi og mange andre i Norge kan få bredbånd.. samma det, var egentlig ikke det jeg skulle ha svar på.. Men.. Nå har jeg nesten gitt opp håpet på bredbånd men har et lite håp at noen her kan noen fine linker til meg.. altså jeg vil ha bredbånd, har sett litt på gjennom parabol, er et norsk firma (husker ikke hva det nå heter) men det koster jo 1400 kr måneden og er litt dyrt for "vanlige" folk. Så har sett litt på utlanske sjapper.. kom over europe online og så litt her.. Det er jo bare EN vei altså du kan jo bare laste ned.. + at det var en grense på noen gigabate i måneden.. Noen som vet om andre "parabol" internettlevrandører? eller andre tips til internett? TELENOR SUGER!! Sjå litt på denne linken http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article860745.ece om ein oppfinnsam tyskar som bur i Balestrand - Sogn og Fjordane. I artikkelen er det oppgjeve fullt namn på vedkommande som driv eit lite firma på hobbybasis. Ut frå avisartikkelen er dette noko som funkar. Løysinga kostar ca. kr. 1.000,- for eitt år + tiden du brukar på upstreamingen gjennom modem/ISDN. PS! Har sjølv ikje prøvd dette, kun sett denne artikkelen. Det kan vere fleire selskap som sel denne løysinga mvh Arild Fossøy Lenke til kommentar
zaico Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis du har slekt i usa som kan skaffe deg America online så har eg hørt rykter om syke hastigheter. 3000 i oppkobling (2 veis) og 10 dollar i mnd. Farten skal være syke 250Mbit download\100Mbit upload. Bare rykter fra min side. Har hørt, ikke funnet noe konkret. Signalene skal komme fra 30 grader vest. Da må du i såfall han en monster antenne, dessuten kan jeg ikke skjønne hvordan man skal få uppload via satellitt.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Gjør som jeg: Du trenger: 1 stk kompis (helst med bil hvis du ikke har selv) x antall kopierte interesselister du har laget på forhånd 1x penn litt god barneoppdragelse og høfflighet positiv instilling. Gjør så som følger: slask rundt i bygda og samle inn underskrifter til alle som er interesserte. Klarer du i tillegg å skaffe 80 personer som ganske garantert kommer til å kjøpe bredbånd hvis sentralen blir utbygd, så er det en STOR fordel... eller alfa omega for å være ærlig (forutsetter at sentralen har innlagt fiber. Hvis ikke må du ha 190 garanterte kjøpere). Hvis de du spør ikke er interessert, si så at dere jobber for bygdas beste slik at bygda generellt får muligheten! Utrolig hvilket solidaritetsinnstinkt som ligger i mang en nordmann. Snakk med kommunen om de kan være intr. i å legge i en liten pengepot i bakhånd i tilfelle du ikke får samlet nok underskrifter. Jeg har just gjort dette i mi bygd og vi fikk samla inn 153 underskrifter før vi falt om av utmattelse og sykdom. (VI som i meg selv + kompis... jeg er ikke skitzo FFS!) Har da sendt et brev til samtlige ISPer vi kunne oppdrive, men hovedpoenget er at det kommer fram til Telenor __Networks___ (www.jara.no) (I K K E telenor norge) og Bluecom (og catch) da disse driver selvstendig utbygging. Hvis dette ikke holder, hør med NTE bredbånd. De skal visstnok ha begynt å konkurrere med Telenor og satser på utkantstrøk med trådløstnett. De har også skrevet under en avtale med vår kommune om at de skal levere i vår bygd til våren, men vi vil heller ha ordinær ADSL, derfor underskriftskampanjen. Når hverken kommune eller telenor norge finner ut at de skal bygge ut for egen maskin, lønner det seg å ta saken i egne hender. Endret 1. februar 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Snakk med kommunen om de kan være intr. i å legge i en liten pengepot i bakhånd i tilfelle du ikke får samlet nok underskrifter. Jara sin kundeinitierte utbygging krever at noen stiller en bankgaranti på 80000 på sentraler med fiber, så du bør ha noen med deg som tørr og stille en slik garanti. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jara sin kundeinitierte utbygging krever at noen stiller en bankgaranti på 80000 på sentraler med fiber, så du bør ha noen med deg som tørr og stille en slik garanti. som sagt... snakk med kommunen. Kan likså godt hende at de er intr. i bredbånd også, men at telenor norge ikke har vært samarbeidsvillige. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 som sagt... snakk med kommunen. Kan likså godt hende at de er intr. i bredbånd også, men at telenor norge ikke har vært samarbeidsvillige. De er sammarbedsvillige de hvis dere har garantien. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 dessuten kan jeg ikke skjønne hvordan man skal få uppload via satellitt.. Det er jo ikke noe problem, man må jo ha antenne og sender. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Da må du i såfall han en monster antenne, dessuten kan jeg ikke skjønne hvordan man skal få uppload via satellitt.. Nå har det vel blitt nevnt opp til flere ganger at Tiscali tilbyr uplink, og det er ingen umulighet... Hvordan i all verden skulle man ellers få den informasjonen som satelittene tilbyr opp til dem?!? Hvis du har sett moderne satelitt-telefoner, så ser du at det ikke behøves noe "NASA-size" for å kunne ha to-veis kommunikasjon. Faktisk temmelig små. Men latency er ikke akkurat hva man får med kobber eller fiber... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå