Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor er bredbandet så treeeeeeeeeeegt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk skal dere ha folkens

Jeg har (betaler ihvertfall for 1MBlinje), men har testet den som bare 700. Har vært i kontakt med supporten der jeg kjøpte PCn, og de sa at det er vanlig at brebånd operatørene prøver å "lure" folk med å sette ned hastigheten,skal ta kontakt med operatøren min i morgen å si fra

Lenke til kommentar
og de sa at det er vanlig at brebånd operatørene prøver å "lure" folk med å sette ned hastigheten,skal ta kontakt med operatøren min i morgen å si fra

Tull, ingen seriøse leverandører gjør noe slikt mot sine kunder.

Du vet vel at det finnes et utall faktorer som spiller inn når man laster ned en enkelt fil, skal du sjekke linja di så bruk gjerne ITavisen sin test og test den over en periode, får du konstant dårlige målinger så kan du ha en grunn til og klage.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
har også problemer med mitt nett. Har 720/128 pakken fra bluecom og den ligger på ca 110 kb/s inn nå. Bluecom support får en ildsint telefon i morgen.

Blir linjen noe bedre eller raskere fikset av og være sur og illsint?

Har du sjekket ut lokale feilkilder?

Lenke til kommentar
har også problemer med mitt nett. Har 720/128 pakken fra bluecom og den ligger på ca 110 kb/s inn nå. Bluecom support får en ildsint telefon i morgen. Det har forresten vært slik siden onsdag/torsdag..

Kan jo ikke laste ned noe :cry:

De er sånn ca. riktig siden det er forskjell på kiloBYTE og kilo BIT

Lenke til kommentar
har også problemer med mitt nett. Har 720/128 pakken fra bluecom og den ligger på ca 110 kb/s inn nå. Bluecom support får en ildsint telefon i morgen. Det har forresten vært slik siden onsdag/torsdag..

Kan jo ikke laste ned noe :cry:

For det første. Får du 110 kiloBYTE eller 110 kiloBIT? Hvis det er 110 kilobit du får, så er ikke det riktig. Er det derimot 110 kilbyte, stemmer det ganske bra ettersom en byte er 8 bit. Internetthastighet blir målt i bit.

Du vet sikkert dette, men det er mange som blander det sammen, så om du ikke har behov for det, så er det kanskje greit for noen andre.

For det andre. Ingen grunn til å være sint i telefonen. Da får du bare dårligere service. Er du høflig og saklig, så får du bedre service og det blir nok ordnet kjappere enn om du skal bruke tid på å kjefte først. Uansett... de som tar telefonen har ingen skyld i at du får tregt internett. Det er personer som deg som gjør verden ett mindre koselig sted å være for kundebehandlere som kanskje gjør sitt beste.

For det tredje... hvis du ikke kan laste ned noe, så har ikke det noe med dårlig overføringshastighet å gjøre. Med 110 kilobit, skulle man tro at du fikk lastet ned noe ihvertfall, selv om det går noe tregere enn vanlig.

For det fjerde... hvorfor har du ikke sagt fra før hvis det har vært slik siden onsdag /torsdag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...