Vallhall Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei dere Fikk bredbånd for litt siden, og laster ned en patch til flysimmen min, men lurer på hvorfor det til de grader går så tregt, ligger på 10kb/s Har liten peiling på dette, så derfor lurer jeg på om noen kan gi meg en (god)forklaring på dette? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Kan det ha noe med serveren du laster ned fra da? Hvordan abb har du? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hva er abb?? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Det kan være stor trafikk på den serveren du laster ned i fra. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Selv om du har bredbånd, betyr ikke det at du kommer til å få konstant 100/200/etc. KB. Henter hundre personer ned en fil som ligger på en server med 10mbit til rådighet, får de ikke særlig høy fart. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Da har ikke fra Kvalito vel? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ta en test her for å se om det er noe galt med hastigheten. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Takk skal dere ha folkens Jeg har (betaler ihvertfall for 1MBlinje), men har testet den som bare 700. Har vært i kontakt med supporten der jeg kjøpte PCn, og de sa at det er vanlig at brebånd operatørene prøver å "lure" folk med å sette ned hastigheten,skal ta kontakt med operatøren min i morgen å si fra Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) og de sa at det er vanlig at brebånd operatørene prøver å "lure" folk med å sette ned hastigheten,skal ta kontakt med operatøren min i morgen å si fra Tull, ingen seriøse leverandører gjør noe slikt mot sine kunder. Du vet vel at det finnes et utall faktorer som spiller inn når man laster ned en enkelt fil, skal du sjekke linja di så bruk gjerne ITavisen sin test og test den over en periode, får du konstant dårlige målinger så kan du ha en grunn til og klage. Endret 1. februar 2004 av agvg Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 agvg Som sagt tidligere, så har jeg testet den til nesten 700, over flere dager,så jeg betaler for noe jeg ikke får Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har også problemer med mitt nett. Har 720/128 pakken fra bluecom og den ligger på ca 110 kb/s inn nå. Bluecom support får en ildsint telefon i morgen. Det har forresten vært slik siden onsdag/torsdag.. Kan jo ikke laste ned noe Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 *host* get nextgentel or lyse *kremt* Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har også problemer med mitt nett. Har 720/128 pakken fra bluecom og den ligger på ca 110 kb/s inn nå. Bluecom support får en ildsint telefon i morgen. Blir linjen noe bedre eller raskere fikset av og være sur og illsint? Har du sjekket ut lokale feilkilder? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 eg har 10mbit og får 16000 på itavisen.....min isp er ijallefall ikkje gjerrig Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 siDDIs wow, hva betaler du for den "Ferrari"hastigheten din? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Glemte å si at jeg tilogmed har installert XP på nytt , uten at det hjalp, har ingen andre programmer som kjører når jeg laster ned Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har også problemer med mitt nett. Har 720/128 pakken fra bluecom og den ligger på ca 110 kb/s inn nå. Bluecom support får en ildsint telefon i morgen. Det har forresten vært slik siden onsdag/torsdag.. Kan jo ikke laste ned noe De er sånn ca. riktig siden det er forskjell på kiloBYTE og kilo BIT Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvilken bredsleverandør har du, Vallhall? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har også problemer med mitt nett. Har 720/128 pakken fra bluecom og den ligger på ca 110 kb/s inn nå. Bluecom support får en ildsint telefon i morgen. Det har forresten vært slik siden onsdag/torsdag.. Kan jo ikke laste ned noe For det første. Får du 110 kiloBYTE eller 110 kiloBIT? Hvis det er 110 kilobit du får, så er ikke det riktig. Er det derimot 110 kilbyte, stemmer det ganske bra ettersom en byte er 8 bit. Internetthastighet blir målt i bit. Du vet sikkert dette, men det er mange som blander det sammen, så om du ikke har behov for det, så er det kanskje greit for noen andre. For det andre. Ingen grunn til å være sint i telefonen. Da får du bare dårligere service. Er du høflig og saklig, så får du bedre service og det blir nok ordnet kjappere enn om du skal bruke tid på å kjefte først. Uansett... de som tar telefonen har ingen skyld i at du får tregt internett. Det er personer som deg som gjør verden ett mindre koselig sted å være for kundebehandlere som kanskje gjør sitt beste. For det tredje... hvis du ikke kan laste ned noe, så har ikke det noe med dårlig overføringshastighet å gjøre. Med 110 kilobit, skulle man tro at du fikk lastet ned noe ihvertfall, selv om det går noe tregere enn vanlig. For det fjerde... hvorfor har du ikke sagt fra før hvis det har vært slik siden onsdag /torsdag? Lenke til kommentar
z3zuz Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 dersom du har bluecom og bor i nord-norge så se her:bluecom status Jeg har 720/128 pakken og den har vært 128/128 siden fredag. Håper de får fikset det snart, har aldri hatt noe å klage på i forhold til bluecom før nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå