Gå til innhold

Fedora Core 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har oppgradert Fedora Core 1, til Fedora Core 2 (test) på arbeidsstasjonen i dag. Det fungerte utmerket! En ekstrem ytelsesforbedring, med den nye 2.6-kjernen. Dessuten var KDE 3.2 en utrolig overaskelse - det var simpelthen kjempeflott å bruke i forhold til de tidligere versjonene.

 

Fedora har gjort det igjen - bygge inn alt det nye og stilige, "for the rest of us". :) For å bruke et gammelt Apple-slagord.

Lenke til kommentar
Da var alle 8 ISO filene lastet ned!

Skal absolutt testes i løpet av helgen.  :yes:

Har du lastet ned source også? det er jo unødvendig :p

Selvsagt har jeg lastet ned source ISO`ene også, kan absolutt bli gode å ha når jeg skal forsøke å få det forbanna 3Com WLAN kortet mitt til å fungere! ;)

Du trenger ikke source-isoene for å bygge ting selv..

 

Det er development-files du skal ha som ligger på de vanlige i386-filene.

Lenke til kommentar
Jeg har oppgradert Fedora Core 1, til Fedora Core 2 (test) på arbeidsstasjonen i dag. Det fungerte utmerket! En ekstrem ytelsesforbedring, med den nye 2.6-kjernen. Dessuten var KDE 3.2 en utrolig overaskelse - det var simpelthen kjempeflott å bruke i forhold til de tidligere versjonene.

 

Fedora har gjort det igjen - bygge inn alt det nye og stilige, "for the rest of us". :) For å bruke et gammelt Apple-slagord.

Høres bra ut.. Hvordan er det med stabilitet?

Og gnome (for the rest of us)?

Endret av xeon
Lenke til kommentar

Stabiliteten er veldig fin, faktisk. Noe smårask her og der, men absolutt helt greit, og mer enn man burde forvente av en så tidlig versjon. Hadde litt problemer med å få lyden igang, men det viste seg å væe enkelt og ordne.

 

GNOME 2.5.3 følger med. Det er en del ytelsesforbedringer, men ellers er den ikke så helt ulik sin lillebror 2.4. KDE 3.2 er definitivt kongen i denne utgaven av Fedora. Den er rå!

Lenke til kommentar

Sånn generelt ja. Red Hat og communityen har ikke gjort så mye med den, ser det ut til - temmelig standardisert, men med BlueCurve. BlueCurve er ikke særlig fint i KDE, akkurat, så den må endres til Plastik først.

 

Det kjekke med FC2 er at du kan prøve ut "bleeding edge"-software uten å måtte bruke dagevis på kompilering, fixing, for så å finne ut at det siden sist er hoppet to produktnumre videre frem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...