Gå til innhold

Fedora Core 2


Anbefalte innlegg

Jeg leser av planen på Fedoras område under fedora.redhat.com at første test (Test1) vil lanseres i morgen 2. februar. Nyhetene i den nye versjonen er store, og det aller fremste er fullførelsen av 2.6-kjernen for Fedora. Andre ting vi i tiden fremover kan glede oss til er utviklingen av GNOME 2.6, som også er planlagt i Fedora Core 2.

 

La oss håpe en del små-irriterende ting i denne utrolig gode distribusjonen er fikset fra versjon 1 - jeg gleder meg ihvertfall stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikle :p Gleder meg stort. Ellers så må jeg si det er god kvalitet også på core 1 distroen, men har hørt så mye pent om 2.6 kernelen at jeg gleder meg til å starte den :p - ALSA og skikkelig IO sheduling + enda bedre multitasking (er det mulig?)

 

Gøy å se gamle 800 Mhz'en min (uklokka) legge igjen 3 GHZ igjen i grøfta når det kommer til ytelse :p. Tar de fleste vennene mine selv i FPS i CS i Windows (med et 16 MB kort - her er det mye syke grafikkkort, vannkjøling, overklokkede 3 ghz ol - men jeg tar dem... lol...)

 

hva er det nye med gnome 2.6? fedora har 2.4, og så vidt jeg husker hadde redhat 2.2... Dette går unna i svingene! Håper de får med en skikkelig menyeditor (hvis ikke så mekker jeg en selv...)

Lenke til kommentar

Jeg skal slenge inn Fedora på kofferten min når jeg får skaffet litt mer ram til den. For en halvportabel maskin til poweruser-bruk er det en fantastisk fin polert og konfigurerbar distro. Særlig siden den støtter sær hardware jeg har funnet på å koble den opp mot.

alu.jpg

Pentium 3 power.

Endret av moyner
Lenke til kommentar

Jepp, det er helt riktig. SMB er temmelig loka i Fedora, og det skjønner jeg egentlig ikke hvorfor de ikke klarte å rydde opp i, i og med at den feilen var der fra første test-utgave.

 

Finnes en enkel fiks for problemet, riktignok. Google har den, vil jeg tro.

 

Hehe, moyner, nå har du jo alt som trengs for en tur ut: Rød hatt, frakk og koffert. :)

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...